M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

IKEA wspiera nowy katalog wielokanałowymi działaniami

Katarzyna Woźniak | 29 sierpnia 2016, 06:00

Na potrzeby kampanii marketer podejmuje wiele działań, które mają w efektywny sposób wykorzystywać media mix.

Jak informowaliśmy w serwisie MMP24 z 26 sierpnia, szwedzki gigant meblowy zaprezentował nowy katalog i startuje z działaniami promocyjnymi. Kampania wspierająca Katalog IKEA 2017 ma prezentować nowoczesne podejście do media mix, dające szansę skutecznego dotarcia do odbiorców. W tym roku IKEA po raz pierwszy zdecydowała się nie koncentrować tylko na jednorodnej komunikacji opartej na twardych, racjonalnych benefitach.
Uzupełnieniem papierowej wersji katalogu IKEA jest nowa aplikacja IKEA Katalog dostępna na smartfony, laptopy, tablety i komputery stacjonarne. Nowością jest również możliwość połączenia aplikacji z najnowszą wersją Apple TV. Nowa aplikacja ma być łatwiejsza w obsłudze i mieć bardziej intuicyjne menu. Zawiera więcej filmów i więcej możliwości odkrywania rozwiązań wyposażenia domów 3D. Daje m.in. szansę spojrzenia na produkty IKEA w trybie augmented reality, czyli możliwość umieszczenia ich we własnym domu. Aplikacja IKEA Katalog będzie dostępna od 5 września br.
Częścią kampanii katalogowej IKEA 2017 jest również cykl Spotkań Sąsiedzkich, organizowanych w parkach osiedlowych polskich miast (MMP24 z 26 sierpnia). Celem inicjatywy jest integracja lokalnej społeczności oraz odbudowa tradycji dobrych relacji sąsiedzkich.
W ramach działań promujących Katalog IKEA 2017 przewidziano kampanię telewizyjną, działania w internecie i social mediach, media relations, współpracę z influencerami oraz eventy konsumenckie. Kreację spotów reklamowych przygotowała agencja Grey Group Poland, za komunikację w internecie odpowiadają agencje Kalicińscy.com, K2 i Performance Media, a za planowanie i zakup mediów - dom mediowy MEC. Za całość działań PR odpowiada agencja Garden of Words, współpracą z influencerami kieruje agencja Hash.fm, a za eventy konsumenckie odpowiada agencja Blue Ivy. Za reżyserię filmu promującego akcję sąsiedzką wyreżyserował Daniel Rusin, założyciel fan page’a Reżyser Życia. Dokumentuje eksperymenty społeczne, pyta też przechodniów o sens życia. Materiał wyprodukował Fog Content Agency.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,