Kraj

Clear Channel Poland chce przejąć udziały w firmach reklamowych

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland planuje w 2005 r. przejęcie większościowych udziałów w innych spółkach zajmujących się na polskim...

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland planuje w 2005 r. przejęcie większościowych udziałów w innych spółkach zajmujących się na polskim rynku reklamą. – Firmy te zachowałyby niezależność, a jednocześnie zyskały wsparcie finansowe z naszej strony. Celem tych przejęć będą zarówno inwestycje w nowe nośniki reklamowe, jak i komplementarne do naszej aktualnej oferty – mówi Kalina Janicka, prezes zarządu Clear Channel Poland. W orbicie zainteresowań firmy znajduje się obecnie 5-6 spółek. Janicka nie ujawnia ich nazw i stopnia zaawansowania rozmów w tej sprawie. W 2005 r. podstawowe inwestycje firmy mają zamknąć się w kwocie 7 mln zł. Pieniądze te mają zostać przeznaczone przede wszystkim na poprawę jakościową i ilościową sieci wolno stojących oraz montowanych na wiatach przystankowych nośników typu citylight poster. Janicka zapowiada, że kolejne 10-15 mln zł może zostać przeznaczonych na nowe projekty. Wiele zależy od powodzenia rozmów m.in. na temat inwestycji reklamowych na terenie sieci handlowych Carrefour i Tesco. Jeżeli Clear Channel Poland podpisze z nimi kontrakty, systemy nośników reklamowych (wewnętrznych i zewnętrznych) będą instalowane, począwszy od marca 2005 r. (JP)