M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mazda rusza z pierwszą dużą kampanią

Maciej Burlikowski | 2 września 2016, 06:00

Reklamy w TV, prasie, internecie i na outdoorze. Działania zaplanowane na cztery miesiące.


Mazda Motor Poland, importer i dystrybutor samochodów japońskiej marki, rozpoczyna bardzo szeroko zakrojone działania reklamowe. Potrwają one w sumie cztery miesiące, w każdym z nich będą poświęcone innemu modelowi. Marketer zaczyna od kampanii wizerunkowej z hasłem "Wolność. Tu i teraz". Promuje w niej model MX-5. W kolejnych miesiącach będą to: Mazda 6 (hasło: "Niezależność. Tu i Teraz.") i CX-3 ("Odwaga").

- Cała kampania celowo odcina się od tradycyjnych reklam sprzedażowych "cena już od…." lub "jesienna wyprzedaż". Ma ona natomiast odwołać się do warstwy emocjonalnej odbiorców, ponieważ pozyskanie takiego zainteresowania jest znacznie trwalsze niż oparte na twardych parametrach jak cena lub specyfikacja, które zawsze ktoś prędzej czy później może mieć lepsze - mówi Tomasz Nagot, dyrektor marketingu Mazdy.

Kampania obejmie spoty telewizyjne, reklamy outdoorowe (OOH), prasowe oraz internet (w tym social media).

Dzięki tym działaniom Mazda chce wzmocnić wizerunek marki, pozyskać nowych klientów, którzy wcześniej mogli nie zwracać uwagi na tę markę i oczywiście zareklamować modele o największym potencjale sprzedażowym, czyli Mazdę 6 i CX-3.

Za kreację odpowiada agencja J. Walter Thompson Company, za działania w internecie (m.in. landing page Filozofia.mazdy.pl oraz social media) - agencja Deloitte Digital, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Mindshare.

Mazda Motor Poland działa od 2008 r. W ub.r. krajowi klienci zarejestrowali 9335 samochodów tej marki. W trakcie pierwszej połowy br. było to już 6007 szt., o 44 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (jeden z najwyższych wzrostów na rynku; dane: Samar za CEPiK). Na reklamy polskie przedstawicielstwo Mazdy wydało w ub.r. 51,5 mln zł, o 80 proc. więcej niż w 2014 r. (dane cennikowe; źródło: Kantar Media).

Czytaj więcej na temat: , , , ,