Zagranica

WHO zachęca branżę reklamową, by zaangażowała się w walkę z otyłością

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) apeluje do branży reklamowej o przyłączenie się do walki z otyłością. WHO zaprosiła przedstawicieli przemysłu reklamowego...

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) apeluje do branży reklamowej o przyłączenie się do walki z otyłością. WHO zaprosiła przedstawicieli przemysłu reklamowego do udziału w światowym szczycie. Dyskutowana będzie m.in. kwestia wpływu reklam na zachowania konsumentów w kontekście otyłości. Na konferencji mają się pojawić reprezentanci firm Kellogg, Procter & Gamble i General Mills, które często spotykają się z oskarżeniami o serwowanie niezdrowego jedzenia. Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Australia, Nowa Zelandia, Francja, Irlandia, Tajlandia i Brazylia rozważają wprowadzene przepisów ograniczających możliwości reklamowe producentów napojów i żywności. Podczas konferencji omówiony będzie brytyjski projekt zakładający wyrabianie u dzieci krytycznego podejścia do reklam. Według Paula Carothersa z World Federation of Advertisers wiele krajów doświadcza obecnie problemów zdrowotnych będących konsekwencją otyłości. Przychyla się on do opracowania spójnej długoterminowej strategii współdziałania instytucji, firm i reklamodawców w walce z otyłością. (“BrandRepublic”)