Zagranica

Coca-Cola szuka agencji PR w Wielkiej Brytanii

Koncern Coca-Cola jest bliski wyłonienia w Wielkiej Brytanii zwycięzcy przetargu w zakresie komunikacji korporacyjnej i public affairs. W finale przetargu...

Koncern Coca-Cola jest bliski wyłonienia w Wielkiej Brytanii zwycięzcy przetargu w zakresie komunikacji korporacyjnej i public affairs. W finale przetargu znalazły się agencje: Lexington Communications, Burson-Marsteller i Cohn & Wolfe. Coca-Cola poszukuje agencji, która zajęłaby się komunikacją w zakresie problemu otyłości i poprawiła reputację koncernu w tym zakresie w społeczeństwie Brytyjczyków. Decyzja o konsolidacji budżetu public affairs i korporacyjnego w rękach jednej agencji zbiegła się w czasie z prognozami wzrostu sprzedaży produktów koncernu w przyszłym roku. Neville Isdell, chairman i CEO koncernu Coca-Cola, powiedział, że spodziewa się, iż wzrost finansowy firmy z tytułu sprzedaży napojów niskokalorycznych nie wyniesie 11-12 proc., a będzie niższy i wyrazi się jedną cyfrą. Agencja Fitch analizująca ratingi firm stwierdziła, że koncern Pepsi będzie miał w tym zakresie lepsze wyniki niż Coca-Cola. (“BrandRepublic”)