M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Facebook udostępnia dynamiczne reklamy dla sklepów

( red. ) | 22 września 2016, 06:00

Portal społecznościowy chce pomóc zwiększać sprzedaż online i w tradycyjnych sklepach.

W tym roku Facebook udostępnił wiele narzędzi pomagających przedsiębiorcom zwiększać sprzedaż zarówno online, jak i w sklepach. Nowy format dynamicznych reklam dla sklepów ma umożliwiać połączenie bazy danych o produktach z Facebookiem, dzięki czemu partnerzy reklamowi mogą teraz tworzyć dynamiczne kampanie promujące towar realnie dostępny w najbliższym sklepie. Reklamy w nowym formacie mogą zawierać między innymi informacje o lokalnej dostępności (wskaźnik dostępności widoczny na zdjęciu produktu; gdy produktu zabraknie w sklepie, jego reklamy przestaną się wyświetlać w tym regionie), podobnych produktach (użytkownicy mogą przejrzeć ofertę produktów dostępnych w pobliskim sklepie bezpośrednio w swoim telefonie). Jeśli sieć sklepów ogłosi wyprzedaż, dzięki kampanii opartej na dynamicznych reklamach dla sklepów klienci zobaczą tylko te produkty, które są jeszcze dostępne w najbliższej placówce wraz z informacją o aktualnej cenie. Gdy w jednym ze sklepów zabraknie określonego produktu, nie będzie on reklamowany w tej okolicy.
Kampanie mają być dostosowywane do potrzeb lokalnego rynku i projektowane wg specyficznych zachowań konsumentów. Aktualnie narzędzia testują m.in. Abercrombie & Fitch, Argos, Macy, Pottery Barn i Target