Kraj

Wartość globalnego rynku reklamy mobile wzrosła o ponad 68 proc.

Mobilna reklama graficzna pozostawiła w tyle reklamę w wyszukiwarkach dzięki wzrostowi o 92,6 proc., do poziomu 19 mld euro.

IAB Europe oraz HIS opublikowały dane dotyczące globalnego rynku reklamy mobilnej. Dynamika wzrostu nie traci impetu – w 2015 r. rynek reklamy mobilnej powiększył się o 68,2 proc, osiągając wartość 37 mld euro, w porównaniu z rokiem 2014, gdy jego wartość wynosiła 22 mld euro. Największy wzrost zanotowała mobilna reklama graficzna, aż 92,6 proc., wyprzedzając sektor reklamy w wyszukiwarkach, który powiększył się o 51,8 proc. Sektor reklamy w komunikatorach mobilnych wzrósł zaledwie 20 proc., głównie ze względu na postępującą migrację użytkowników z platform komunikacyjnych operatorów do komunikatorów opartych na aplikacjach.

Pod względem wartości reklama graficzna odpowiada za 52,3 proc. globalnych wydatków na reklamę mobilną, zgarniając 19 mld euro. Wyszukiwarki miały 42,8 proc. udziałów w rynku (16 mld euro), sektor reklamy w komunikatorach mobilnych skurczył się zaś do 5 proc. (2,4 mld euro).

Według badania AdEx – realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – w I kwartale 2016 r. dynamika wzrostu wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych w Polsce wyniosła 89 proc., odpowiadając za 18,1 proc. rynku reklamowego online, którego wartość oszacowano na 801 mln zł. W całym 2015 r. sektor mobilny odpowiadał za ok. 16 proc. rynku reklamy online w Polsce, wartego 3,173 mld zł.