M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

W listopadzie ma wreszcie ruszyć kampania Blika

Maciej Burlikowski | 28 września 2016, 06:00

Aplikację aktywowało 2,5 mln osób. Miesięcznie wykonują oni ok. 800 tys. transakcji, ale w terminalach płatniczych tylko ok. 125 tys.

W listopadzie ma wreszcie ruszyć długo zapowiadana szeroka kampania reklamowa Blik - krajowego systemu płatności mobilnych prowadzonego przez spółkę Polski Standard Płatności (PSP), stworzoną przez wiodące w kraju banki. Reklamy mają być emitowane w telewizji, internecie i kinach. Ma to być duża kampania, która wypromuje same płatności mobilne i ich markę Blik.

Jak ujawnił Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności, w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" od momentu startu (luty 2015 r.) aplikację Blik do swoich smartfonów pobrało 6 mln użytkowników, ale aktywowało ją dopiero 2,5 mln. Miesięcznie dokonują oni ok. 800 tys. transakcji, w tym ok. 125 tys. płatności w terminalach płatniczych w sklepach (czyli płacąc telefonem zamiast kartą płatniczą), ok. 300 tys. stanowią wypłaty z bankomatów, kolejne 350 tys. to płatności w internecie, a reszta to przelewy na numer telefonu.

Kampanię Blika przygotowują agencja reklamowa Change i dom mediowy Starcom wybrane do tego projektu już jesienią 2014 r.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski i mBank oraz PKO BP) obejmujących swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów banków w kraju. System jest otwarty - na tych samych warunkach mogą dołączać do niego kolejne krajowe banki i firmy rynku finansowego. Od maja 2016 r. z Blika mogą korzystać klienci Getin Noble Banku, a nad wdrożeniem pracują m.in.: Credit Agricole, Eurobank, NeoBank, BNP Paribas Bank Polska i Idea Bank.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , ,