Zagranica

Aldi z impetem wchodzi w segment win premium

Niemiecka sieć dyskontów znacznie podnosi poprzeczkę supermarketom i konkurencyjnym dyskontom.

Aldi z impetem wchodzi w segment win premium
Niemiecka sieć dyskontowa Aldi wprowadza na rynek linię win premium, które, zdaniem analityków, znacznie podniosą poprzeczkę sieciom supermarketów, innych dyskontów i liniom produkcyjnym spoza licencji. Chwilę po ogłoszeniu decyzji Aldi w ślady sieci podążyły na Wyspach Lidl i Morrisons – ogłaszając podobne plany. To wskazuje na rosnące znaczenie segmentu rynku alkoholowego. W ubiegłym roku przemysł alkoholowy na Wyspach był wart 38 mld funtów. W 2015 r. w Aldi konsumenci wydali na alkohol ok. 7,7 mld funtów, aż 90 mln butelek wina zostało sprzedanych w supermarketach.
Dwa lata temu Lidl poszedł tropem jakości – na półki w dyskontach trafiły bardzo dobre jakościowo wina w cenach od 7 do 12 funtów i zaczęły się rozchodzić na pniu. Lidl nagle stał się wielkim graczem na tym rynku wobec takich gigantów, jak Asda, Sainsbury, Morrisons czy Tesco.
Aldi jako ostatni spośród gigantów na rynku dyskontów i supermarketów wchodzi w segment win, ale oferuje na przykład bezpłatną dostawę do dowolnego miejsca w Wielkiej Brytanii. Taka opcja istnieje przy kupnie sześciu butelek wina w internecie.

(International Business Times)