M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

W Polsce pojawił się nowy kawowy gracz

Katarzyna Woźniak | 14 października 2016, 06:00

Do Polski wchodzi kanadyjska sieć kawiarni Second Cup.

Jak poinformował dziennik "Gazeta Wyborcza", do Polski wchodzi kanadyjska sieć Second Cup, która w trzy lata chce otworzyć w Polsce 80 lokali. Obecnie ten rynek jest wart 500 mln zł i najwięcej zyskuje dzięki wysokim marżom i lokalizacjom kawiarni przy ciągach komunikacyjnych.
Pierwszy lokal sieci ma otworzyć się w centrum handlowym Posnania, następnie - w Warszawie i Gdańsku. Kolejne - w Krakowie w I kwartale 2017 r.
Second Cup sięga historią lat 70. Obecnie ma w Kanadzie 325 oddziałów. Oferta jest adresowana głównie do miejskiej klasy średniej. Ofertę kanadyjskiej sieci porównuje się do oferty Tim Hortons, założonej przez byłego hokeistę.
Jak zapewnia Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee, dynamika wzrostu segmentu kawowego w Polsce jest stabilna, na poziomie 6-7 proc. rocznie. Costa przewiduje również, że wartość segmentu kawowego wzrośnie w tym roku do 530-550 mln zł. Popularność kawiarni jest związana ze zmianą koniunktury na rynku - Polacy coraz częściej wolny czas spędzają na spotkaniach z przyjaciółmi właśnie w kawiarniach.
Brytyjska sieć Costa Coffee tylko w tym roku otworzyła 14 nowych placówek, a do końca 2016 r. chce przekroczyć liczbę 130 lokali w kraju. Starbucks ma w tej chwili w Polsce 45 kawiarni, do końca 2019 r. chce ich liczbę zwiększyć do 100. Dunkin' Donuts ma obecnie 5 lokali, a kolejne 3 zamierza otworzyć jeszcze w tym roku. Za rok ma w planach 10 otwarć, a docelowo - 44 w największych miejskich aglomeracjach.