M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Codemedia: rosną wydatki reklamowe branży modowej

Maciej Florek | 14 października 2016, 06:00

Po pierwszej połowie br. sektor ten zwiększył nakłady o ponad 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2015 r.

Według analizy domu mediowego Codemedia w I i II kwartale br. sektor modowy przeznaczył na działania promocyjne ponad 112 mln zł. Wydatki reklamowe w pierwszej połowie 2016 r. zwiększyły się w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku o 15,3 proc. Prym wśród kategorii branży, tak jak w poprzednich latach, wiedzie odzież. Jeśli chodzi o tę kategorię, to najwięcej na promocję przeznaczyli właściciele takich marek jak: H&M, Vistula czy Calzedonia. Natomiast na dobrym wyniku zegarków i biżuterii zaważyły wydatki 20 brandów, których udział kosztowy we wszystkich wydatkach wyniósł prawie 80 proc. Najwięcej wydał Apart, a w dalszej kolejności: Pandora i Lilou.

Łączny udział obu tych kategorii w wydatkach reklamowych w pierwszej połowie 2016 r. wyniósł 81 proc.

Jak pokazuje analiza przygotowana przez Codemedia, struktura wydatków branży modowej ze względu na media od lat kształtuje się w podobny sposób. Kluczowym medium są magazyny (70 proc.). Istotny jest tutaj spadek udziałów drugiego pod kątem wielkości lokowanych tam budżetów reklamowych medium – telewizji. Nie jest on duży, choć porównując 18 proc. udziału w pierwszej połowie 2016 r. do rekordowych 26 proc. w 2012 r., można mówić już o pewnej tendencji.