M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kluczowe zmiany personalne w "Gazecie Wyborczej"

Piotr Machul | 14 października 2016, 06:00

Jerzy Wójcik wydawcą, Aleksandra Klich w gronie redaktorów naczelnych dziennika. Zmienia się też szefostwo działu sprzedaży. Cena gazety wzrośnie i będzie różna w różne dni tygodnia.

W zespole "Gazety Wyborczej" nastąpiło wiele zmian – wydawcą dziennika został Jerzy Wójcik, zaś do grona redaktorów naczelnych "Gazety" dołączyła Aleksandra Klich, szefowa "Magazynu Świątecznego". Nowych kierowników mają też m.in. dział Kraj i Gospodarka, "Gazeta Stołeczna", "Duży Format" i Wyborcza.pl, a także zespół sprzedaży oraz strategii cyfrowej "Gazety Wyborczej". – Rozpoczynamy kolejny etap transformacji modelu biznesowego działalności prasowej Agory. Proces ten wspierają zarówno zmiany osobowe w "Gazecie Wyborczej", jak i nowa formuła wydawnicza dziennika w papierze i w cyfrze. W ten etap działań "Gazeta Wyborcza" wchodzi pod przewodnictwem nowego lidera wywodzącego się z grona redaktorów naczelnych dziennika, precyzyjnym planem działania oraz zmotywowanym zespołem – mówi Robert Musiał, członek zarządu Agory.

Jerzy Wójcik, dotychczas jeden z redaktorów naczelnych "Gazety Wyborczej", na nowym stanowisku odpowiada m.in. za wyniki finansowe "Gazety" i realizację jej celów strategicznych. Na co dzień kieruje pracami zespołów sprzedaży, działów wsparcia, marketingu i promocji oraz redakcji – także lokalnych, dzięki ścisłej współpracy z wydawcami regionalnymi dziennika. Wójcik w roli wydawcy zastąpił Wojciecha Świerczyńskiego.

Adam Michnik jako redaktor naczelny ma obecnie trójkę zastępców – obok Jarosława Kurskiego, który jest jego pierwszym zastępcą, są nimi Piotr Stasiński i od połowy października br. Aleksandra Klich. Nowa redaktorka w gronie ścisłego kierownictwa "Gazety Wyborczej" łączy swoje obowiązki z prowadzeniem sobotniego "Magazynu Świątecznego". Do jej zadań należy m.in. rozwój magazynu reporterów "Duży Format", działów Kultura oraz Opinie "Gazety Wyborczej".

Nowym szefem działu Kraj "Gazety Wyborczej" jest Michał Wybieralski, poprzednio redaktor naczelny "Gazety Stołecznej". Na tym stanowisku zastąpiła go Aleksandra Sobczak, dotychczasowa kierowniczka działu Gospodarka. Zespołem "Gazety Wyborczej" zajmującym się tematami ekonomicznymi kieruje obecnie Patrycja Maciejewicz, wcześniej jedna z dziennikarek Gospodarki. 

Barbara Piegdoń-Adamczyk, zajmująca stanowisko wydawcy "Książek. Magazynu do czytania", poszerzyła swoje obowiązki i jako wydawca obszaru Kultura nadzoruje też pracę działu Kultura "Gazety Wyborczej". Szefem tego działu jest obecnie Jędrzej Słodkowski, do tej pory jeden z dziennikarzy działu Kultura. Katarzyna Staszak, dotychczasowa redaktor naczelna tygodnika "Tylko Zdrowie", jest obecnie wydawcą obszaru Zdrowie i Nauka "Gazety Wyborczej".

Nowego redaktora naczelnego ma też zespół "Dużego Formatu" – został nim Mariusz Burchart.

Zmiany nastąpiły również w zespole serwisu internetowego Wyborcza.pl. Szefem redakcji Wyborcza.pl został Roman Imielski, dotychczas sekretarz redakcji "Gazety Wyborczej". Będzie on odpowiedzialny za cyfrowy newsroom dziennika oraz dalszy rozwój serwisu Wyborcza.pl.

Działem sprzedaży "Gazety Wyborczej" pokieruje Joanna Kwas, która awansowała ze stanowiska dyrektor działu sprzedaży bezpośredniej dziennika, zastępując Elżbietę Nowacką. Jej najważniejszym zadaniem w nowej roli ma być wsparcie kierownictwa dziennika w realizacji celów strategicznych oraz rozwój reklamowej oferty internetowej.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że uszczuplone mają zostać wybrane działy "Gazety Wyborczej". W mediach pojawiły się spekulacje, że z gazetą może wkrótce pożegnać się jej naczelny Adam Michnik.

Jednocześnie z przebudową zespołów "Gazeta" zmienia formułę wydawniczą. Wydania poniedziałkowe, piątkowe i sobotnie oprócz codziennego wydania z bieżącymi informacjami, będą zawierać dodatki tygodniowe. Jednocześnie zmieni się cena wydań papierowych "Gazety" w poszczególne dni tygodnia.

W nowej formule w poniedziałki będą dodatki: "Duży Format", "Ale Historia" i nowy "Mój Biznes. Ludzie, Praca, Innowacje". We wtorki, środy i czwartki redakcja zaproponować ma poradniki.

W piątki w "Gazecie" znajdziemy: "Co Jest Grane 24", "Tylko Zdrowie" i "Gazetę Telewizyjną", a w soboty: "Wysokie Obcasy" i zmieniony "Magazyn Świąteczny".

Wraz ze zmianą oferty wydawniczej "Gazety Wyborczej" nastąpi też zmiana ceny poszczególnych wydań dziennika. W poniedziałki i piątki egzemplarz "Gazety Wyborczej" będzie kosztować 3,99 zł, we wtorki, środy i czwartki – 2,99 zł, a wydanie weekendowe – 4,49 zł w Warszawie i 4,29 zł w pozostałych miastach.