Kraj

1215 zgłoszeń z 26 krajów rywalizuje na Golden Drum 2016

Z Polski nadesłano 81 prac.

1215 zgłoszeń z 26 krajów rywalizuje na Golden Drum 2016
23. edycja Międzynarodowego Festiwalu Twórczości Golden Drum, która odbędzie się 18-21 października 2016 w Lublanie, otrzymała 1047 zgłoszeń z 26 krajów. Dodatkowo 168 osób zgłosiło się do konkursu Off Drum: Ljubljana Poster Award.  W stosunku do ubiegłego roku dwukrotnie zwiększyła się liczba zgłoszeń na konkurs Off Drum Ljubliana Poster Award (168 prac), podczas gdy liczba nadesłanych zgłoszeń rywalizujących o nagrodę Adriatic Golden Drum Award wzrosła o 46 proc. (w stosunku do 2015 roku) i wynosi 140. Choć w 2016 r. na Golden Drum zgłosiło się 27 różnych agencji sieciowych (w zeszłym roku 25), to właśnie wśród agencji niezależnych zauważalny jest największy wzrost nadesłanych prac (442 w 2016 r., 46 więcej niż w roku ubiegłym).

W 2016 r. nowymi uczestnikami konkursu są agencje z Bośni i Hercegowiny oraz Kosowa. Warte uwagi jest również to, że pomimo niezwykle trudnego czasu to właśnie Turcja spośród 26 konkurujących w tym roku krajów zgłosiła najwięcej prac (158, chociaż nadal ma też najwięcej odrzuconych zgłoszeń), a także Rosja (147), której liczba zarejestrowanych prac jest większa w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najwięcej prac zgłosiły agencje z Chorwacji i Gruzji.

23. edycja festiwalu Golden Drum wprowadziła  nowości w programie wydarzenia. W sekcji Best Practice najwięcej zgłoszeń dotyczy Public Relations (73), Activation Programme (64) i Branded Content (60), natomiast w sekcji Best Piece najpopularniejsze są kategorie Press (147), a następnie Film (146) i Out of Home (132).

“Media & Marketing Polska” jest patronem medialnym festiwalu.