Kraj

Polacy najbardziej lubią czekoladę

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że 96 proc. Polaków kupuje słodycze, najchętniej czekoladę. Co piąty Polak w ogóle nie kupuje dzieciom słodyczy.

Polacy najbardziej lubią czekoladę
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 96 proc. Polaków kupuje słodycze i najbardziej lubi czekoladę. Tylko co dziesiąty Polak przy zakupie słodyczy kieruje się ich składem. Co piąty badany nie kupuje słodyczy dzieciom.
Aż połowa z ankietowanych (49 proc.) przyznaje, że po słodycze sięga bez specjalnej okazji, tylko dlatego że je lubi. Kobiety częściej sięgają po coś słodkiego w celu poprawy nastroju, a mężczyźni traktują słodycze jako przekąski dodające energii. Tylko 7 proc. Polaków kupuje słodycze na prezent lub jako nagrodę.
Kupując słodycze dla siebie, najchętniej sięgamy po czekoladę. Częściej od batoników (30 proc.), wybieramy wafelki np. Prince Polo czy Grześki (36 proc.). Najmniej osób (6 proc.) kupuje cukierki bez czekolady i lizaki (3 proc.).
22 proc. badanych przyznaje, że w ogóle nie kupuje słodyczy dzieciom. Skłonność do kupowania słodyczy dzieciom rośnie z wiekiem. Procent osób niekupujących dzieciom słodyczy zmniejsza się odpowiednio w grupach wiekowych: 15-24 (28 proc.), 25-34 (26 proc.), 35-44 (18 proc.) i 45-55 (16 proc.).
Najważniejszym czynnikiem przy wyborze słodyczy okazuje się wariant smakowy (31 proc.). Polacy zwracają również dużą uwagę na cenę produktu (25 proc.).
Jeśli chodzi o nasze skłonności do zakupu nowych produktów, to co czwarty Polak ma zaufanie do słodyczy ulubionej marki. Taki sam odsetek badanych kieruje się rekomendacją najbliższych przy zakupie nieznanych dotychczas słodkich produktów.