M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Multikino uruchamia pierwszego w Europie kinowego chatbota

Katarzyna Woźniak | 21 października 2016, 06:00

Narzędzie ma pomagać w wyborze filmów i zakupie biletów.

Sieć kin Multikino uruchomiła pierwszego w Europie chatbota, który ma pomagać w wyborze filmu oraz zakupie biletów. MultikinoBot działa w obrębie Facebook Messengera. Prowadzi konwersację z użytkownikami, pozwalając wyszukać seans, obejrzeć zwiastun, a niezdecydowanym poleca najlepsze filmy. To część nowego ruchu zwanego „chat commerce” prowadzonego głównie przez boty.
Jak zapewnia biuro prasowe sieci, chatbot Multikina to pierwszy tego typu projekt w Polsce oraz pierwszy kinowy bot w Europie. Dzięki konwersacji obsługuje on cały proces zamówienia biletów w sposób zbliżony do tego przy kasie kinowej.
Bota można zapytać o konkretny repertuar kinowy, szczegółowy repertuar, tytuł albo produkcję polecaną przez innych kinomanów. Testy bota na profilu MultkinoBot trwać będą od trzech do czterech miesięcy. Później Multikino planuje przeniesienie bota na fanpage w Facebooku, który obecnie liczy 753 tys. fanów. Bot - jak twierdzi biuro prasowe - uczy się podczas konwersacji z ludźmi i po każdej odbytej rozmowie staje się coraz bardziej inteligentny. Technologia przetwarzania języka naturalnego pozwala mu rozumieć język i intencje użytkowników. Dzięki sztucznej inteligencji potrafi podejmować decyzje w warunkach braku wszystkich danych, a także tworzyć modele zachowań i preferencji klientów.
Za technologią MultikinoBota stoi Chatflow - polski start-up tworzący chat commerce dla biznesu.

Czytaj więcej na temat: ,