M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Alior wchłania większość BPH

Maciej Burlikowski | 24 października 2016, 06:00

Na początek listopada planowane jest prawne połączenie Alior Banku i wydzielonej części Banku BPH.

300 tys. przejętych klientów będzie obsługiwanych tylko w ok. 200 placówkach pod dotychczasowym szyldem BPH. fot.: YouTube
300 tys. przejętych klientów będzie obsługiwanych tylko w ok. 200 placówkach pod dotychczasowym szyldem BPH. fot.: YouTube
Na początek przyszłego miesiąca planowane jest prawne połączenie wydzielonej części Banku BPH (bez kredytów hipotecznych dla klientów indywidualnych oraz TFI) z Alior Bankiem. Tym samym dokona się podział Banku BPH, który od tego momentu będzie obsługiwał wyłącznie klientów indywidualnych posiadających kredyty hipoteczne. Obsługa pozostałych produktów dla klientów indywidualnych oraz dla klientów biznesowych będzie prowadzona przez Alior Bank.

Do Alior Banku przeniesione zostaną wszystkie produkty i usługi poza kredytami hipotecznymi dla klientów indywidualnych, w tym m.in.: konta osobiste, karty, kredyty gotówkowe, produkty oszczędnościowe i inwestycyjne, rachunki i kredyty Kasy Mieszkaniowej Banku BPH oraz rachunki i fundusze inwestycyjne w biurze maklerskim. Ponadto Alior Bank przejmie wszystkie produkty dla klientów SME oraz klientów korporacyjnych, w tym: rachunki firmowe oraz produkty: kredytowe, depozytowe, oszczędnościowe, skarbowe, inwestycyjne, transakcyjne i finansowania handlu oraz faktoring.

W dniu podziału do Alior Banku formalnie zostaną też włączone wszystkie oddziały i placówki partnerskie BPH. Jednak jeszcze przez jakiś czas zachowają one dotychczasowy szyld BPH.

Zmiana nie będzie wymagać od klientów podejmowania żadnych działań. Wszystkie umowy oraz warunki korzystania z produktów pozostają w mocy, w tym obowiązujące na dzień podziału opłaty, prowizje i wysokość oprocentowania. Nie zmienią się numery rachunków bankowych. Aktywne pozostaną wszystkie karty płatnicze, a do autoryzacji transakcji służyć będą te same kody PIN co dotychczas.

Dotychczasowi klienci Banku BPH – w zakresie produktów przeniesionych do Alior Banku – będą obsługiwani wyłącznie w dotychczasowych oddziałach oznaczonych logo Banku BPH. Nie będą natomiast mogli skorzystać z obsługi w placówkach Aliora.

Dzięki temu przejęciu aktywów BPH pozycja Alior Banku znacząco się umocni: jego aktywa wzrosną z 40 do 60 mld zł, dzięki czemu awansuje z 11. na 9. pozycję w sektorze. Liczba obsługiwanych klientów zwiększy się z 2,99 do 3,3 mln. Baza depozytów wzrośnie o 12 mld zł. 

Od początku działalności dla Alior Banku pracują reklamowo agencja PZL oraz dom mediowy Maxus, natomiast dla BPH pracowały agencja Saatchi & Saatchi oraz dom mediowy Starlink. Ostatnią kampanię dla banku zrealizowały one latem br.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,