Kraj

Yuri Drabent odchodzi z Isobaru i żegna się z branżą reklamową

Joanna Biernacka, Maciej Kozina oraz Bart Biały przejmują zarządzanie działem kreacji jako deputy creative directorzy.

Yuri Drabent odchodzi z Isobaru i żegna się z branżą reklamową
W strukturze agencji Isobar (Dentsu Aegis Network Polska) powołano stanowiska deputy creative directorów. Nowo utworzone stanowiska objęli kreatywni: Joanna Biernacka, Maciej Kozina oraz Bart Biały, którzy do tej pory pełnili stanowiska creative group heads. Agencja poinformowała również o odejściu z agencji Yuriego Drabenta, który przez ostatnie półtora roku pełnił funkcję dyrektora kreatywnego.

– Kilka ostatnich lat spędzonych w Dentsu Aegis Network Polska, najpierw jako dyrektor kreatywny Lubię To, a potem Isobaru, to był wspaniały czas. Odchodzę, bo praca w reklamie przestała mi sprawiać frajdę. A dla mnie praca bez przyjemności nie ma sensu. Zostawiam wielki, rozpędzony okręt w bardzo sprawnych rękach Asi, Barta i Maćka, a sam idę po następną przygodę – mówi Drabent.

Yuri Drabent był jednym z założycieli agencji Lubię To – Social Media Agency, która powstała sześć lat temu. W połowie 2012 r. Lubię To została kupiona przez agencję Socializer. Tworząc już Grupę Socializer, dokonano transakcji jej sprzedaży na rzecz Dentsu – wydarzyło się to na początku 2014 r. Ostatecznie wartość tej transakcji ma być znana w 2017 r. Jak pisaliśmy w MMP24 z dnia 20 stycznia 2014 r., wycena spółki może wynieść 87 mln zł.

Joanna Biernacka, Maciej Kozina oraz Bart Biały zarządzali zespołami kreatywnymi wchodzącymi w skład działu. Na nowych stanowiskach przejmą opiekę kreatywną nad wszystkimi realizowanymi przez Isobar projektami. Będą również odpowiadać za rozwój kompetencji teamów kreatywnych oraz wsparcie działań newbiznesowych.

Joanna Biernacka do Isobar Polska dołączyła w maju poprzedniego roku. Z branżą reklamową związana od 1998 r. Doświadczenie zdobywała w takich agencjach, jak Ammirati Puris Lintas, Leo Burnett, G7 i Ogilvy & Mather.

Maciej Kozina do Isobar Polska dołączył dwa lata temu. Wcześniej związany był z agencjami FCB Warsaw, Change, Cheil Poland i 180heartbeats + Jung v. Matt.

Bart Biały z reklamą związany jest od 1998 r. Do zespołu Isobaru dołączył w lipcu 2015 r. Pierwotnie jako studio director odpowiadał za zespół designerów pracujących dla agencji. Następnie jako creative group head odpowiadał za jeden z zespołów kreatywnych. Do Isobaru trafił z Lowe GGK, gdzie pracował jako head of design i senior art director. Wcześniej współpracował z Mather Communications, McCann Erickson (obecnie McCann Worldgroup), Grandes Kochonos, TBWA\Hager i (obecnie TBWA) oraz w nieistniejącej już Czajkowski & Brajdić.