M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

W pierwszej połowie 2016 r. reklama internetowa wzrosła o prawie 20 proc.

Maciej Florek | 26 października 2016, 06:00

Wartość rynku reklamy online po pierwszych sześciu miesiącach osiągnęła ponad 1,7 mld zł.

Według badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, w pierwszej połowie 2016 r. wartość reklamy online w Polsce zanotowała 19,9 proc. wzrostu, pozyskując ponad 280 mln zł więcej niż w podobnym okresie roku poprzedniego.

Wartość rynku reklamy online w omawianym okresie osiągnęła ponad 1,7 mld zł. Oprócz e-mail marketingu, który nadal notuje tendencję spadkową, wszystkie podstawowe formaty reklamy cyfrowej zanotowały wzrosty. Reklama graficzna zwiększyła swą wartość o prawie 30 proc., a udział o cztery punkty procentowe. Kluczowy wpływ na tempo rozwojowe tego formatu miała reklama w social mediach, której wartość wzrosła o 75 proc., oraz klasyczny display, także rosnący w dwucyfrowym tempie (25 proc.). SEM oraz ogłoszenia – podobnie jak w poprzednim kwartale br. – odnotowały wzrost na poziomie kilkunastu procent. Utrzymuje się także wysoka dynamika wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, które wzrosły o 70 proc. i pozyskały ponad 20 proc. tortu reklamowego online.

Struktura wydatków na reklamę online w poszczególnych branżach nie uległa znaczącej zmianie w stosunku do poprzedniego roku. Najwięcej wydały: motoryzacja (13 proc. udziału), handel (12 proc.) oraz finanse (10 proc.). Największą dynamikę wzrostu odnotowały wydatki na reklamę produktów chemii gospodarczej oraz produktów farmaceutycznych.

Czytaj więcej na temat: ,