Kraj

Polacy piją coraz mniej słodzonych napojów

Wśród gigantów producentów napojów lepsze wyniki zanotowała Coca-Cola - m.in. dzięki zmniejszeniu gramatury słodzonych napojów.

Jak poinformował serwis Next.gazeta.pl, z uwagi na szerokozasięgowe kampanie społeczne o negatywnym oddziaływaniu cukru i ich wpływie na choroby i otyłość pijemy coraz mniej słodzonych napojów. Według raportu KPMG za 2015 r. 52 proc. Polaków, wybierając napój, zwraca wagę na ich aspekt zdrowotny.
Patrząc na rynek lidera w tym segmencie, czyli Coca-Coli – wzrost przychodów w trzecim kwartale w Ameryce Północnej wyniósł 3 proc. Analitycy wiążą to ze zmniejszeniem gramatury napojów słodzonych, choć cenowo są mniej opłacalne niż duże opakowanie. Jak wyjaśnia Fox Business, na który powołuje się portal, koncernowi udało się osiągnąć sukces i podnieść przychody właśnie przez sprzedaż mniejszych opakowań i przez poprawę ich jakości.
Sukces Coca-Coli jest znaczący, bo cała branża boryka się z olbrzymim spadkiem sprzedaży i obrotów postępującym od dekady.
Zdrowotnościowy trend konsumentów zauważyła też Pepsi. W ciągu najbliższej dekady chce znacznie zmniejszyć zawartość cukru w napojach.