M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Marks & Spencer drastycznie tnie wydatki reklamowe

( red. ) | 9 listopada 2016, 06:00

M&S zdecydował się skoncentrować tylko na direct marketingu.

Marks & Spencer, brytyjska sieć domów towarowych, poinformowała o zdecydowanym ścięciu wydatków na reklamę. W planach sieć ma skupienie się tylko na direct marketingu.

M&S ściął swój budżet marketingowy o 9,7 proc., do 84,1 mln euro w okresie 6 miesięcy do 1 października w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. W zamian za to sieć chce się skupić na komunikacji benefitów płynących z posiadania karty lojalnościowej. Jak zapewnił podczas konferencji prasowej dyrektor sieci, Steve Rowe, obecnie 5 mln konsumentów na Wyspach korzysta z karty lojalnościowej Sparks.

Marketing nie jest jedynym obszarem, w którym sieć zdecydowała się na znaczne oszczędności. Po ostrym spadku zysku brutto o 88 proc. - 25,1 mln funtów z 216 mln funtów w analogicznym okresie w roku poprzednim (do października) M&S zdecydował się zamknąć na Wyspach kilka sklepów i zredukować zatrudnienie pracowników w centrali o 525 osób.

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: ,