M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cyfrowy Polsat z 2-proc. wzrostem przychodów, ale EBITDA w dół

Maciej Burlikowski | 10 listopada 2016, 06:00

Telewizja Polsat mimo spowolnienia wciąż lepiej niż rynek.

Grupa Cyfrowy Polsat, właściciel największej w kraju platformy telewizji satelitarnej Telewizji Polsat oraz Polkomtela, operatora sieci komórkowej, uzyskała w minionym kwartale (od lipca do września br.) 2,119 mld zł przychodów, o 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Grupa wypracowała 829 mln zł zysku EBITDA, o 1 proc. mniej niż rok wcześniej.

1,668 mld zł przychodów i 662 mln zł EBITDY wypracował Polkomtel, 321 mln zł przychodów przyniosła zaś Grupie Telewizja Polsat i Ipla. Resztę (130 mln zł) przychodów wypracowała platforma satelitarna. Telewizja Polsat uzyskała w minionym kwartale 222 mln zł wpływów reklamowych. O 0,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r., ale sporo mniej niż w poprzednim (drugim) kwartale br., gdy jej wpływy sięgnęły 306 mln zł (efekt m.in. Euro 2016). Niemniej jednak kwartalny wzrost wpływów reklamowych Polsatu i tak po raz kolejny okazał się wyższy niż całego rynku. Według szacunków grupy mediowej SMG Poland wydatki na reklamę telewizyjną w minionym kwartale wzrosły raptem o 0,1 proc.

Baza abonentów platformy satelitarnej Cyfrowego Polsatu jest stabilna - operator podał, że w minionym kwartale nawet wzrosła o ok. 100 tys. (do 4,7 mln).

Baza abonentów telefonii komórkowej Plusa (Polkomtel) także jest stabilna - operator obsługuje ich 6,6 mln (bez zmian). O ok. 300 tys. spadła natomiast liczba użytkowników telefonów "na kartę", czyli prepaid - to efekt obowiązywania przepisów ustawy antyterrorystycznej, czyli obowiązku rejestrowania kart prepaid. Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu, podał, że w rezultacie wejścia w życie tych przepisów sprzedaż nowych kart preapid spadła o ok. 50 proc. (danych liczbowych spółka jednak nie podaje). Podobne spadki sprzedaży starterów prepaid notują także pozostali operatorzy komórkowi.

Cyfrowy Polsat po raz kolejny może pochwalić dobrymi wynikami sprzedaży oferty multiplay - SmartDom, czyli łączonej oferty telewizyjno-telekomunikacyjnej i innych usług (im więcej usług, tym wyższe rabaty dla klientów). Z programu SmartDom korzysta już 1,234 mln klientów, w ciągu kwartału przybyło ich 72 tys., a w ciągu roku 334 tys.

- Obecnie z usług multiplay korzysta 21 proc. naszych klientów. Doświadczenia z rynków zachodnich wskazują, że tam ta penetracja sięga 40 proc. i do takiego nasycenia będziemy dążyli - zapowiada Tobias Solorz.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,