Kraj

Stiopa namawia do wykonania testu na HIV

Pod hasłem "Normalnie Test" rusza druga odsłona międzynarodowej kampanii Fundacji Komunikacji Społecznej wspieranej przez Krajowe Centrum ds. AIDS. Adresaci -...

Pod hasłem “Normalnie Test” rusza druga odsłona międzynarodowej kampanii Fundacji Komunikacji Społecznej wspieranej przez Krajowe Centrum ds. AIDS. Adresaci – polska, rosyjska, białoruska i ukraińska młodzież w wieku 16-24 l. – mają przełamać uprzedzenia i opory przed zrobieniem testu na HIV. Bohaterem kampanii będzie plastikowy ludzik – Stefan (Stiopa), dla którego wszystko jest “normalne” – także wykonanie testu na HIV. – Na stronie akcji “www.testfornormality” chcemy nawiązać kontakt z odbiorcami kampanii, którzy pokierują może dalszymi losami Stefana – mówi Aleksander Horodecki, koordynator projektów międzynarodowych w Fundacji Komunikacji Społecznej. – Być może wykorzystamy tę postać także w innych kampaniach społecznych skierowanych do młodych ludzi – dodaje. Perswazyjność kampanii ma wzmacniać jej luźny, unikający moralizatorstwa styl. Spoty ze Stefanem pojawią się w MTV Polska, organizatorzy prowadzą też rozmowy z trzema ukraińskimi telewizjami (m.in. Inter) oraz rosyjską MTV. W pracach nad realizacją kampanii uczestniczyła lwowska fundacja Avanti. Z szacunkowych danych wynika, że 1 proc. populacji Ukrainy, Białorusi i Rosji jest zakażony wirusem HIV. (JN)