Kraj

W III kw. Multimedia Polska zwiększyła liczbę klientów o 3 tys., a świadczonych usług - o 350 tys.

- Pomimo dużej konkurencji i presji cenowej na rynku zwiększyliśmy liczbę dostarczonych usług oraz średni przychód na klienta - wskazuje prezes operatora przejmowanego przez właściciela UPC Polska.

Operator sieci kablowej Multimedia Polska, którego przejmuje Liberty Global, właściciel największej tego typu sieci w kraju, czyli UPC Polska, w minionym kwartale (lipiec-wrzesień br.) powiększył bazę swoich klientów o 3 tys. (do ponad 835 tys. na koniec września). Zznaczniej wzrosła liczba usług, które operator im świadczył (liczone oddzielnie jako usługa np.: telewizji, internetu, telefonii) – na koniec września br. abonenci Multimedia opłacali 1,74 mln takich usług, co w porównaniu z II kwartałem br. oznacza wzrost o 350 tys. (z 1,39 mln usług na koniec czerwca br.).

– Pomimo dużej konkurencji i presji cenowej na rynku telekomunikacyjnym zwiększyliśmy liczbę dostarczonych usług oraz odnotowaliśmy wzrost średniego miesięcznego przychodu na klienta – mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. Po trzech kwartałach tego roku widzimy też pozytywne efekty przyjętej przez nas strategii poszerzenia portfela produktów o usługi spoza rynku telekomunikacyjnego, dzięki czemu stajemy się dostawcą kompleksowych rozwiązań dla gospodarstw domowych i firm.

W trakcie trzech kwartałów br. Grupa Multimedia Polska wypracowała 550 mln zł przychodów, o 4,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W segmencie telewizji grupa odnotowała wzrost przychodów o 4,5 proc. w odniesieniu do roku poprzedniego (z 261,2 do 273,0 mln zł) oraz 1 proc. w segmencie internetu (z 166,5 do 168,4 mln zł). Sprzedaż w segmencie telefonii była niższa o 11 proc. r./r. i wyniosła 69,7 mln zł. Sprzedaż pozostałych usług, spoza głównej dotychczasowej działalności telekomunikacyjnej, czyli dostarczanie energii elektrycznej, gazu, usług monitoring i ubezpieczeń, wzrosła r./r. o 84 proc., wciąż stanowi jednak stosunkowo niewielki (7 proc.) udział w przychodach spółki (w ciągu dziewięciu miesięcy przyniosła 38,9 mln zł).

Skorygowana EBITDA spółki za trzy pierwsze kwartały br. wyniosła 253,8 mln zł, wobec 263 mln zł za ten sam okres rok wcześniej.

UPC Polska na koniec września br. obsługiwała blisko 1,43 mln abonentów (w ciągu III kwartału przybyło ich 31,8 tys.), którzy opłacali blisko 2,93 mln usług (wzrost o 24,3 tys. w ciągu kwartału).