Kraj

IPG Mediabrands określa nową strukturę organizacyjną i kierunki rozwoju grupy

Grupa stawia na rozwój usług digitalowych i strategicznych. Jednocześnie w strukturze pojawia się m.in. nowy dział commercial, a w UM i Initiative powołano nowe stanowiska w postaci clients service managing directorów. Rozdzielono też kompetencje plannerskie w tych domach mediowych.

Spółki z grupy Mediabrands zacieśniają współpracę w dążeniu do większej efektywności. Na szczeblu centralnym za tę współpracę odpowiada Marcin Dec, CEO IPG Mediabrands Polska, nominowany na to stanowisko w maju br.

Podstawowym priorytetem dla wszystkich spółek z grupy Mediabrands pozostaje dalszy rozwój kompetencji w obszarze digital pod kierownictwem Anny Gruszki, chief digital officera całej grupy i prezesa jednostki Reprise Media, która obsługuje klientów grupy w zakresie performance marketingu, mobile, SEM i SEO. Dodatkowo w obszarze odpowiedzialności Anny Gruszki znajdzie się Mediabrands Studios, jednostka pod kierownictwem Moniki Wójcickiej oferująca klientom grupy niestandardowe rozwiązania komunikacyjne.

Kolejnym obszarem rozwoju jest dział strategii, kierowanie którym powierzono Pawłowi Orkwiszewskiemu, mianując go chief strategy officerem. Jednym z podstawowych zadań działu jest zapewnienie integracji obszaru digital w strategicznym planowaniu komunikacji.

Dział trade w ramach struktury negocjacyjnej Magna Global ma wykorzystywać efekt skali połączonych budżetów klientów grupy Mediabrands w celu zwiększania atrakcyjności oferty cenowej. Pokieruje nim Krzysztof Badziak jako chief trading officer.

Nową jednostką w obszarze grupy Mediabrands jest dział commercial kierowany przez Zofię Sanejko, chief commercial officera, wspieraną przez Dariusza Sachajko. W ramach tej struktury rozwijane są działania, które mają pozwolić na budowanie nowych modeli współpracy biznesowej z klientami oraz pozostałymi partnerami biznesowymi.

Jednocześnie spółki wchodzące w skład grupy Mediabrands, w szczególności domy mediowe UM i Initiative zachowują odrębność działania w obsłudze swoich klientów. W obszarze każdego z tych domów zostały powołane nowe stanowiska w postaci clients service managing directorów.

Na czele zespołu clients service UM stanęła Magda Sołtan-Zabielska. Kierowaniem zespołem clients service dla  Initiative powierzono Michałowi Strzałkowskiemu.

W obu domach mediowych rozdzielone zostały kompetencje plannerskie na grupy wyspecjalizowanych zespołów: planerów komunikacji mediowej (pozostających w obszarze odpowiedzialności client service managing directorów) oraz specjalistów w zakresie wielokanałowego (multichannel) planowania taktycznego i zakupu mediów (znajdujących się w obszarze kompetencji działu commercial). Szefami zespołów specjalistów multichannel zostali mianowani Bartek Bidermann w UM i Dawid Ostrowski w Initiative.

Działaniami związanymi z rozwijaniem portfolio klientów kieruje w UM Karolina Leguła-Leszczyńska, a w Initiative Wojciech Szypulski.