Kraj

PBC testuje software do badań czytelnictwa

Firma Polskie Badania Czytelnictwa (PBC) prowadzi testy oprogramowania do obsługi (przeglądania danych, optymalizacji i planowania kampanii prasowych) danych z badania...

Firma Polskie Badania Czytelnictwa (PBC) prowadzi testy oprogramowania do obsługi (przeglądania danych, optymalizacji i planowania kampanii prasowych) danych z badania czytelnictwa. Testowane są cztery software’y: Choices (należący do firmy Kantar Media Research), Yac Data Suite (Yac Data System, firma należąca do Michała Trybulca, związanego wcześniej z SMG/KRC Millward Brown Co.), Marksel (Markdata Polska) oraz Telmar (Telmar). Do PBC wpłynął także wniosek o włączenie do testów oprogramowania CR Media Consulting. Nie wiadomo jeszcze, kiedy PBC podejmie decyzję w sprawie wyboru software’u. Wiadomo, że brana jest pod uwagę opcja wyboru jednego wiodącego oprogramowania i certyfikowania kilku innych. Swoją opinię w tej sprawie wyda również Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. (PR)