Heinz, producent m. in. fasoli w puszce, wystartował dwa miesiące temu z kampanią promującą swój produkt. Za kreację niespełna minutowego spotu odpowiada Bartle Bogle Hegarty London. Reklama została wstrzymana przez ASA – zdaniem podmiotu ma namawiać do niebezpiecznych zachowań.
Bohaterowie spotu używają puszki po fasoli jako bębenka i wygrywają na nim rytm piosenki. W ramach kampanii marka zachęcała również konsumentów do samodzielnego śpiewania piosenki ze spotu i dzielenia się w mediach społecznościowych swoim wykonaniem.
Do Advertising Standards Authority wpłynęło 9 skarg na reklamę – zdaniem skarżących spot zachęca do niebezpiecznych zachowań szczególnie dzieci, które mogą pokaleczyć się o brzegi puszki. W ramach działań prewencyjnych BBH London dodało specjalne plansze przed spotem, które mają instruować konsumentów, jak się nie pokaleczyć w trakcie śpiewania i bębnienia.
(Campaign)