Kraj

Kolporter wprowadzi nowe produkty i formaty w swoich salonikach

Firma przygotowała strategię rozwoju sieci na kolejny rok.

Nowe produkty, nowe formaty i nowe możliwości promocyjne dla dostawców – to trzy główne filary, na których Kolporter zamierza oprzeć rozwój swojej sieci saloników i salonów prasowych Kolportera. – Strategia rozwoju naszej sieci, którą przyjęliśmy na najbliższy rok, zakłada koncentrację na tych właśnie obszarach: rozwój oferty produktowej, rozwój nowych formatów i działania promocyjne podnoszące wartość koszyka zakupowego – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. Dodaje, że firma będzie działać nie tylko prosprzedażowo, ale także pokazywać klientom jak bardzo zmieniły się punkty Kolportera.

Saloniki prasowe Kolportera mają ponad 20-letnią historię. Kolporter jako pierwsza w Polsce firma rozpoczął uruchamianie punktów, które były alternatywą dla tradycyjnych kiosków. Przez wiele lat kojarzone głównie z typowym asortymentem (prasa i papierosy), w ostatnim okresie przeszły dużą ewolucję.

Teraz są to multifunkcyjne punkty handlowo-usługowe. – Jeszcze kilka lat temu oprócz prasy i tradycyjnych produktów FMCG mieliśmy tylko dwie usługi: Lotto i płatność rachunków. Tę sytuację zmienił rok 2013. Dziś śmiało możemy powiedzieć, że był to rok przełomowy dla naszej sieci. Tradycyjną ofertę zaczęliśmy rozbudowywać między innym o doładowania Paysafecard, karty podarunkowe, doładowania do gier, e-papierosy, bilety na imprezy sportowe, a w tym roku także o bilety podróżne – wylicza Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera.

Według ostatnich szacunków Kolportera na koniec roku 2016 wartość obrotu wygenerowanego dzięki nowym kategoriom wyniesie ponad 35 mln zł.

Spółka zapowiada, że w 2017 r. wprowadzi do oferty nowe produkty i usługi, ale także będzie kontynuować rozwój nowych formatów punktu sprzedaży. Chodzi przede wszystkim o salony prasowe ze strefą bistro Top-Press, które Kolporter zaczął uruchamiać pod koniec 2015 r. – Dziś mamy już 13 tego typu punktów w całym kraju. Format salonu ze strefą bistro zdecydowanie się sprawdził, będziemy więc na pewno nadal go rozwijać. Nie wykluczamy również uruchomienia nowych stref produktowych, analizujemy obecnie kilka tego typu koncepcji. Na pewno utrzymamy zasadę elastyczności w dopasowaniu naszego punktu do danej lokalizacji – pojawią się więc kolejne wyspy i boksy o zróżnicowanej wielkości – wyjaśnia Dariusz Materek.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć ponad 25 tysięcy terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Kolporter zarządza siecią około 1000 Saloników Prasowych i salonów Top-Press. Spółka zatrudnia w całym kraju ponad tysiąc osób.