MBank rusza z drugą odsłoną kampanii edukacyjnej mającej uczulić internautów korzystających z bankowości i płatności w internecie, by zwracali większą uwagę na bezpieczeństwo swoich danych.
Kampania pod hasłem „Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!” prowadzona będzie w internecie, telewizji, radiu i przestrzeni miast od początku grudnia. Termin ten nie został wybrany przypadkowo. Polacy – robiąc zakupy świąteczne i korzystając z sezonowych wyprzedaży – coraz częściej kupują w internecie.
Na potrzeby akcji powstały dwa spoty. Pierwszy z nich – „Miłość” – ostrzega przed ujawnianiem swoich poufnych danych nieznajomym. Drugi – „Fitness” – przestrzega przed rutynowym wykonywaniem instrukcji w internecie. Filmy opierają się na znanej już koncepcji przeniesienia ryzykownych sytuacji z internetu do rzeczywistości, bo skoro „nie robisz tego w realu, to nie rób tego w sieci…”.
W kampanii mBank sięgnął również po działania niestandardowe. Na citylightach w największych polskich miastach pojawi się specjalny komunikat w druku soczewkowym, sprawiający, że treść plakatu zmienia się w zależności od kąta widzenia. W ten sposób bank pokazuje, że nie wszystko jest takie, jakim może się wydawać na pierwszy rzut oka.
– Nie pierwszy raz w naszej działalności stawiamy na działania edukacyjne. Poza uczeniem uważności w sieci, na co dzień wspieramy też edukację matematyczną młodych Polaków. Uważam, że wartościowa relacja na linii klient – bank powinna wykraczać poza sferę produktów. Dlatego ponownie sięgamy po działania z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu – tłumaczy Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.
Kampanię przygotowała agencja Brand New Heaven we współpracy z działem PR i marketingu banku. Spoty w reżyserii Martyny Iwańskiej wyprodukowała Flota Filmowa. Media zaplanował dom mediowy Mindshare.