M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nivea, Google i Rossmann najbardziej "meaningful" w badaniu Havasa

Tomasz Wygnański | 1 grudnia 2016, 06:00

Podczas 10. Konferencji Havas Media Group Organic Marketing przedpremierowo zaprezentowano wyniki globalnego badania Meaningful Brands.

Tegoroczne badanie jest drugą falą wykonaną w Polsce na próbie ponad 20 tys. osób, 9 kategoriach produktowych i 71 markach. Spośród przebadanych najbardziej "meaningful brands" okazały się kolejno: Nivea, Google, Rossmann, Biedronka, YouTube, Tymbark, Allegro, Samsung, Mercedes-Benz i Cisowianka.

Charakterystyczne dla Polski jest to, że w pierwszej dziesiątce są tylko trzy marki technologiczne, podczas gdy na świecie jest ich 8 w top 10. Znamienna dla naszego rynku jest natomiast wysoka pozycja marek detalistów, co - według autorów badania - jest związane z tym, iż Polacy oczekują od marek, że będą im ułatwiać życie. 

Badanie Meaningful Brands określa pozycję marki w trzech aspektach - korzyści funkcjonalnych (np. jakość, bezpieczeństwo), korzyści osobistych (np. ułatwienie życia, inspiracja) i korzyści społecznych (np. etyka, dobry pracodawca). Przy czym na tle świata Polacy wciąż małą wagę przywiązują do tych ostatnich. Korzyści społeczne  tylko w 28 proc. dopowiadają w Polsce za brand equity. 

W tegorocznej edycji Meaningful Brands zbadano nie tylko siłę marki w kontekście wpływu na poprawę jakości życia konsumentów, ale także po raz pierwszy przeanalizowano sposób komunikacji marek, strategie kontentowe w powiązaniu z oczekiwaniami, jakie konsumenci mają w tym zakresie w danej kategorii. 

Globalna premiera badania odbędzie się w przyszłym roku. "Media & Marketing Polska" jest patronem medialnym 10. Konferencji Havas Media Group Organic Marketing.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,