Burberry Group, producent luksusowej odzieży oraz akcesoriów, zapowiedziało uruchomienie dość nietypowego wachlarza usług. Marka podejmie się teraz także organizacji przyjęć urodzinowych czy innych prywatnych imprez okolicznościowych, zapewni także profesjonalne zwiedzanie galerii sztuki czy udział w koncertach operowych.
Analitycy są przekonani, że za rozszerzeniem spektrum działalności Burberry stoi przede wszystkim znaczący spadek sprzedaży, który systematycznie dotyka wielu marek luksusowych. Kilku wiodących producentów z tego segmentu powoli rezygnuje z otwierania nowych lokalizacji – tym bardziej że zwykle są one niezwykle kosztowne. Zamiast tego coraz więcej uwagi zaczynają przywiązywać do utrzymania i poprawy jakości serwisu dla klientów już obsługiwanych.
Na słuszność podejścia Burberry wskazują dostępne analizy – wg badań firmy Bernstein sprzedaż sklepowa marek luksusowych w roku zakończonym w lipcu br. wzrosła jedynie o 0,4 proc. Rok wcześniej w analogicznym okresie było to 5 proc.
(WSJ)