M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PZU i PFR kupują od UniCredit 32,8 proc. akcji Pekao SA za 10,6 mld zł

Maciej Burlikowski | 9 grudnia 2016, 06:00

Bank czeka najpewniej re-rebranding, czyli powrót "żubra". PZU staje się największą grupą ubezpieczeniowo-bankową w kraju.

Tak Pekao SA żegnał żubra w 2012 r., teraz czeka go zapewnie powrót.
Tak Pekao SA żegnał żubra w 2012 r., teraz czeka go zapewnie powrót.
Grupa PZU i Polski Fundusz Rozwoju uzgodniły z włoską grupą finansową UniCredit, dotychczasowym właścicielem 40 proc. akcji Pekao SA, drugiego po PKO BP pod względem wielkości banku w Polsce, zakup 32,8 proc. jego akcji za sumę 10,59 mld zł.

PZU kupi 20 proc. akcji Pekao SA, a PFR - 12,8 proc.

Zgodnie z uzgodnionymi warunkami UniCredit bierze na siebie ewentualne koszty związane, które mogą wyniknąć w związku z obsługą portfela kredytów hipotecznych we frankach szwajcarskich (jeśli np. sejm uchwali ich obowiązkowe przewalutowanie lub zamianę w innej formie). Ta klauzula będzie obowiązywać przez trzy lata.

Transakcja wymaga zgody instytucji regulujących rynek bankowy, m.in. Komisji Nadzoru Finansowego.

PZU kontroluje Alior Bank, który przejmuje właśnie większość aktywów (z pominięciem portfela frankowych kredytów hipotecznych) banku BPH.  

Pekao SA nie jest, zwłaszcza zważywszy na skalę jego biznesu (160 mld zł aktywów), szczególnie aktywnym reklamodawcą. Natomiast PZU i Alior Bank w swoich kategoriach są liczącymi się reklamodawcami. Dla Pekao pracują reklamowo m.in. agencje McCann & MRM, The Digitals (grupa S/F) i dom mediowy MediaCom. Dla Alior Banku pracują m.in. agencje PZL, Sympatico (online) i dom mediowy Maxus, PZU prowadzi zaś obecnie przetargi: kreatywny i mediowy. Dotychczas ubezpieczyciel współpracował m.in. z agencjami DDB & Tribal, VML Poland i domem mediowym SMG Starlink.

Polski Fundusz Rozwoju to spółka Skarbu Państwa, mająca wspierać państwowymi pieniędzmi inwestycje m.in. strukturalne (np. wsparcie polskiej przedsiębiorczości, budownictwa mieszkaniowego etc.).

- Nie przewidujemy rewolucji, jeśli chodzi o strategię banku. Uważamy, że powinien w dalszym ciągu stabilnie się rozwijać. Podtrzymujemy też zobowiązanie co do strategii dywidendowej i podejścia do klienta. Będziemy rozważać rebranding, jest szansa na to, że "żubr" wróci do Polski - zapowiedział Michał Krupiński, prezes PZU.

Pekao SA zrezygnował z logo z żubrem, którym posługiwał się od 1997 r., w połowie 2012 r., w przeddzień turnieju piłkarskich mistrzostw UEFA Euro 2012, które odbywały się w Polsce i na Ukrainie, a których bank był sponsorem. Wtedy wprowadzono aktualne logo spójne z identyfikacją korporacyjną UniCredit.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,