Kraj

TVN Media publikuje ofertę handlową na 2017 r.

Główne zasady polityki handlowej pozostają bez zmian, wprowadzono niewielką korektę. Największa podwyżka dotyczy największych klientów.

Biuro Reklamy TVN Media opublikowało politykę handlową na rok 2017. Jej główne zasady pozostają niezmienione: jednolite warunki handlowe uzależnione od wysokości rzeczywistych inwestycji (klastry cenowe wprowadzone 3 lata temu), wzajemne respektowanie obowiązujących formalnie deklaracji oraz transparentność podejmowanych działań wsparta publikacją raportów niezależnych audytorów.

Kierownictwo biura deklaruje, że zdecydowało się na wprowadzenie niewielkich zmian pod wpływem obserwacji rozwoju rynku oraz potrzeb klientów. Te zmiany to: minimalne CPP dla klastra 25 mln+, nowy klaster negocjacyjny dla klientów wydających w TVN Media kwotę powyżej 44 mln zł, uatrakcyjnienie skali rabatowej za udział wydatków cennikowych, korekta cen w strukturze klastrów oraz zmiana wartości indeksów miesięcznych, nowe pakiety targetowane w kanale TVN (ogłaszane w cennikach miesięcznych), polepszenie efektywności kosztowej pakietów demograficznych, zawężenie daypartu godzinowego oraz uatrakcyjnienie wyceny pakietu MIX Prime, nowy format pakietów Multiscreen, zastąpienie opłaty za emisję o oglądalności mniejszej niż 0,01 GRP opłatą techniczną za obsługę bookingu spotu i zaliczenie deklaracji Premium Kids na poczet deklaracji Premium TV.

TVN Media publikuje ofertę handlową na 2017 r.

W TVN największa podwyżka dotyczy dużych klientów. Ci, którzy wydając powyżej 22 mln zł wcześniej mogli swobodnie negocjować cenę, teraz mają określony limit na cenę minimalną. Dopiero powyżej wydatków na poziomie 44 mln zł możliwe są swobodne negocjacje. Wprowadzono też zmiany w różnicowaniu cen na poszczególne miesiące, a np. w lutym zróżnicowano ceny (miesiąc rozbito na dwa okresy).

Z kolei Biuro Reklamy TVP deklaruje, że ceny w telewizji publicznej mają być na poziomie ubiegłorocznych.