Kraj

GfK: rośnie sprzedaż odżywek do włosów

W okresie od października 2015 r. do września 2016 r. 52 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce przynajmniej jeden raz zakupiło produkt z kategorii odżywek do włosów - wynika z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Większą dynamikę zmian dostrzec można zarówno w ilości, jak i wartości zakupionych produktów. W obydwu przypadkach były to wzrosty o ponad 3,5 proc. Było to wynikiem m.in. nieznacznego zwiększenia częstotliwości zakupów kategorii, do średnio 3,3 zakupu w ciągu roku, a także większych niż rok wcześniej wydatków (2,1 proc.) oraz wolumenu (2,5 proc.) przypadających na pojedynczy akt zakupu.

Gospodarstwa wydawały średnio 11,5 zł, kupując średnio 0,25 l produktu. W czasie analizowanego okresu zakupionych zostało w sumie 5,8 mln l odżywek do włosów o łącznej wartości 272 mln zł.

Analizowana kategoria obejmuje wszystkie rodzaje odżywek do włosów. Są to: balsamy, kremy, maseczki, olejki, mleczka i inne produkty. Przeciętny nabywca kategorii (w tym wypadku gospodarstwo domowe) zakupił podczas badanego okresu 0,8 l produktów o łącznej wartości nieco ponad 38 zł.

Gospodarstwa domowe kupujące odżywki do włosów są w dużej mierze zamożne, z dochodem rozporządzalnym powyżej 4600 zł. Gospodarstwa, w których gospodyni jest w wieku do 49 lat, wydają na odżywki do włosów relatywnie więcej niż średnie gospodarstwo. Z kolei w tych gospodarstwach, w których gospodyni ma powyżej 60 lat, średnie wydatki na odżywki do włosów są znacznie niższe.

Wśród kanałów sprzedaży najważniejsze są drogerie. Połowa wszystkich zakupów (pod względem wartości) dokonywana jest właśnie tam. W porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej zmalało znaczenie tradycyjnego handlu oraz supermarketów, drogerie z roku na rok zyskują zaś na znaczeniu.

Tagi