Kraj

Biuro Reklamy TVP ogłosiło zasady sprzedaży na 2017 r.

W nowej ofercie wprowadzono ewolucyjne zmiany, w tym nowe progi inwestycyjne - dla budżetów poniżej 0,2 mln i od 6,5 do 8 mln zł rocznie. Biuro zapowiada też rozwijanie oferty brokerskiej.

W ofercie na 2017 r. Biuro Reklamy zakłada kontynuację sprawdzonych rozwiązań handlowych z lat poprzednich. Nadal będą publikowane progi inwestycyjne (klastry) dla pakietów i opusty za budżet przy zakupie cennika. Utrzymany także będzie mechanizm dodatkowego opustu za udział cennika, niezależnie od bezwzględnej wielkości wydatków. Biorąc pod uwagę zmiany w strukturze demograficznej polskiego społeczeństwa i zachowania reklamodawców, grupa wszyscy w wieku 16-59 pozostaje podstawową grupą rozliczeniową nadawcy.

W ofercie na 2017 r. wprowadzono ewolucyjne zmiany, które mają być konsekwencją doświadczeń i oceny możliwej kondycji rynku reklamy TV w 2017 r.

Biuro wprowadza nowe progi inwestycyjne na obydwu krańcach dotychczas publikowanej tabeli: dla budżetów poniżej 0,2 mln i od 6,5 do 8 mln zł rocznie. Zmiana wartości pakietowego CPP w zakresie dotychczas publikowanych wartości jest neutralna, tj. nie zakłada inflacji ani deflacji.

Dzięki nowemu klastrowi minimalne CPP w TVP1 i TVP2 to teraz nie 1150 a 1100.

Osobną politykę handlową ma kanał TVP ABC. Osobno kanał sprzedawany będzie tylko dla grupy 4-12. Nowa tabela CPP dla tej grupy wiekowej oparta jest na deklarowanej wysokości wydatków, dla zakupów pakietów realizowanych wyłącznie w kanale dziecięcym TVP ABC.

Ustalono trzy osobne indeksy miesięczne dla zakupu pakietów w antenach głównych (TVP1 i TVP2), tematycznych i osobno TVP ABC, jeśli ten ostatni kanał jest kupowany jako jedyny. Jak podało biuro, obserwowane trendy sezonowe spowodowały konieczność podzielenia styczniowego i grudniowego okresu sprzedaży na dwie części każdy oraz lekkich korekt wartości dla pozostałych okresów.

W ofercie na 2017 r. uproszczono wybór kanałów tematycznych. W kanałach tych zdrożał prime-time, ale TVP oferuje dodatkowy rabat za udział tematyków, który czyni zmianę neutralną (brak inflacji). Dopłaty za wybór stacji są co do zasady niższe.

Od nowego roku Biuro Reklamy TVP będzie prowadziło sprzedaż TVS na zasadach identycznych jak pozostałe kanały tematyczne TVP – nowo przyjęte zasady uwzględniają tę sytuację. Równocześnie wprowadzono nowy opust: dodatkowe 2 proc. od CPP klienta, na wydatki w kanałach tematycznych z portfolio TVP, jeśli udział wydatków klienta na reklamę w tych kanałach będzie nie mniejszy niż 30 proc. ogólnej sumy wydatków na reklamę we wszystkich antenach TVP w danym miesiącu.

Zasady sprzedaży reklamy online wideo i display nie ulegają zmianie. Klienci otrzymają do dyspozycji nowe narzędzia targetowania demograficznego oraz nowe formaty reklam. Od 2016 r. BR TVP prowadzi sprzedaż na rzecz serwisów internetowych Polskiego Radia. Biuro zapowiada rozwijanie usług brokerskich. Wkrótce ogłoszona ma zostać lista kolejnych reprezentowanych podmiotów.

Oferta zakłada wysokość przyszłorocznej inflacji cen reklam online TVP na ok. 5 proc.

Zasady handlowe obowiązują od 1 stycznia 2017 r. Sprzedaż reklam styczniowych właśnie startuje.