M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Serwis VoD ShowMax wejdzie na polski rynek

Piotr Machul | 16 grudnia 2016, 06:00

Debiut planowany jest na początku 2017 r. Projektem kieruje Maciej Sojka, wcześniej menedżer Google i ITI.

Serwis wideo na żądanie ShowMax zadebiutuje na polskim rynku – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Start serwisu planowany jest na początek 2017 r.

ShowMax to serwis należący do międzynarodowego giganta mediowego, wywodzącego się z RPA, a specjalizującego się w biznesie internetowym i rozrywkowym. Naspers jest też znaczącym inwestorem projektów technologicznych. Koncern prowadzi interesy w 130 krajach, w tym w Polsce. Na naszym rynku z koncernem powiązane były takie podmioty jak Grupa Allegro (w tym: Allegro, Ceneo.pl, Mall.pl) czy GG Network (Gadu-Gadu).

Serwis ShowMax wystartował w drugiej połowie 2015 r. w Afryce. ShowMax stawia na hitowe produkcje serialowe (ma m.in. umowę z HBO), ale – w odróżnieniu od konkurencyjnego Netfliksa - wyraźnie akcentuje w ofercie również produkcje lokalne, z rynków, na których działa. W Europie serwis obecny jest na 23 rynkach, w tym w Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.

Projekt ShowMax na polskim rynku koordynuje Maciej Sojka. Nie udało nam się z nim skontaktować. Sojka przez ostatnie cztery lata był head of YouTube partnerships w regionach CEE i MENA. Podlegały mu więc rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. Rozstał się z Google i YouTube wiosną br. Wcześniej przez wiele lat związany był z Grupą ITI, ówczesnym właścicielem TVN. Był m.in. pierwszym prezesem kanału TVN24 i szefem spółki ITI Neovision, do której należała platforma N (dziś NC+).