M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Sąd otwiera drogę do pozwu zbiorowego przeciwko Link4 w sprawie reklamy

Maciej Burlikowski | 19 grudnia 2016, 06:00

Ponad 30 pośredników domaga się ponad 20 mln zł odszkodowań. Będą mogli dołączyć kolejni.

Sąd Apelacyjny, odrzucając zażalenie towarzystwa ubezpieczeniowego Link4, otworzył furtkę do otwarcia pozwu zbiorowego agentów ubezpieczeniowych wobec tej firmy. Sprawa dotyczy kampanii reklamowej Link4 i emitowanych wówczas spotów, w których Link4 przedstawiał smutnych agentów, rozpaczających po stracie klientów, którzy woleli wybrać lepszą i tańszą ofertę tej firmy.

Agenci ubezpieczeniowi, których działania koordynuje Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych (PIPUiF), uznali, że była to nieuczciwa konkurencja ze strony ubezpieczyciela i skierowali sprawę do sądu.

W 2011 r. grupa 35 pośredników ubezpieczeniowych złożyła przeciw Link4 pozew zbiorowy. W czerwcu br. Sąd Okręgowy w Warszawie zezwolił na otwarcie pozwu. Link4 złożyło zażalenie, które właśnie oddalił Sąd Apelacyjny. Postanowienie jest prawomocne i niezaskarżalne. Otwiera to drogę nie tylko do rozpoczęcia procesu, ale także do możliwości dołączenia do pozwu kolejnych agentów ubezpieczeniowych. Roszczenia tej pierwszej grupy przekraczają już, z odsetkami, 20 mln zł.

- Wszyscy pośrednicy w Polsce powinni otrzymać odszkodowanie adekwatne do strat, jakie ponieśli na skutek nieuczciwych reklam Link4 - argumentuje Adam Sankowski, prezes PIPUiF.

Izba wskazuje, że szkodliwość działań reklamowych Link4 była duża i posiłkuje się wynikami zamówionych przez siebie badań, wykonanych przez Millward Brown, według których tamtą kampanię ubezpieczyciela sprzed ośmiu lat w ub.r. i br. wciąż pamiętało 38 proc. respondentów (ogólnopolska reprezentatywna grupa osób w wieku 15-75 lat).

W 2008 r. Link4 należało do brytyjskiej firmy ubezpieczeniowej RSA, obecnie jej właścicielem jest Grupa PZU.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,