Httpool jest kolejnym partnerem Microsoftu w zakresie sprzedaży reklam w portalu MSN Polska, ale tym razem skierowanym do obsługi klientów lokalnych. Dotychczas reklamy można było w portalu kupować jedynie w modelu programatic. Microsoft współpracuje w tym zakresie z firmami AppNexus i Taboola.
– Reklama display i wideo oferowana jest poprzez AppNexus, natomiast reklama natywna poprzez firmę Taboola. Współpraca z Httpool pozwoli nam dotrzeć do lokalnych klientów reklamowych, którzy potrzebują wsparcia – mówi Michał Adamczyk, market lead MSN Polska. – Warto przy tym podkreślić, że MSN stosuje unikalne mechanizmy zapobiegania tzw. nadmiernej monetyzacji serwisu, dlatego nie stosuje żadnych agresywnych form reklamowych, a sama liczba miejsc reklamowych jest dużo mniejsza niż w innych serwisach informacyjnych – twierdzi Adamczyk.
Httpool to sieć reklamowa działająca w Europie Środkowej i Wschodniej oraz w Azji. Na potrzeby współpracy z AppNexus i MSN firma rozbudowuje swoje warszawskie biuro.
Do 2015 r. reklamy w MSN sprzedawała Agora, która wcześniej odpowiadała także za budowanie treści serwisu.
MSN Polska to część globalnego portalu firmy Microsoft działającego na ponad 50 rynkach. W listopadzie br. MSN wygenerował w Polsce 200 mln odsłon w wersji internetowej dostępnej pod adresem MSN.com (70 mln na stronie głównej i 130 mln na stronach treści) i ponad 100 mln odsłon w aplikacjach. Skorzystało z niego 3,3 mln osób (ponad 12 mln UU). To plasuje go wśród top 10 największych serwisów informacyjnych, ale domeną serwisu jest ruch desktop. MSN jest często stroną startową użytkowników korzystających z przeglądarki Microsoft Internet Explorer.
Chociaż w porównaniu np. z Google aktywność Microsoftu w zakresie usług dla reklamodawców jest skromna, to firma oferuje także m.in. reklamy w Skype i Outlooku, a także usługi reklamowe w ekosystemach Windows Phone i Xbox.