Zagranica

Procter & Gamble redukuje ceny w Rosji

Koncern Procter & Gamble, próbując odzyskać utracone udziały rynkowe w Rosji, zdecydował się na redukcję cen swoich proszków do prania...

Koncern Procter & Gamble, próbując odzyskać utracone udziały rynkowe w Rosji, zdecydował się na redukcję cen swoich proszków do prania dostępnych na tamtejszym rynku. I tak, cena proszku Tide została obniżona o 25 proc., Ariela – o 10 proc., natomiast standardowa objętość paczki proszku Comet została zwiększona o 25 proc. bez podwyższania ceny. Według ostatnich analiz firmy badawczej GFK, do P&G należy co prawda nadal 42 proc. rosyjskiego segmentu proszków do prania, ale w porównaniu z okresem sprzed kryzysu finansowego w tym kraju zmniejszyły się one aż o 20 proc. Obniżka cen będzie promowana poprzez kampanię reklamową przygotowaną przez agencje Leo Burnett/Moradpour oraz Saatchi & Saatchi. P&G zamierza także aktywniej niż dotąd zaistnieć na rosyjskich bazarach, gdzie większość mieszkańców tego kraju dokonuje zakupów.