M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Banki wydały na reklamy o 15 proc. mniej

Maciej Burlikowski | 20 grudnia 2016, 06:00

Towarzystwa ubezpieczeniowe zmniejszyły swoje nakłady o blisko połowę.

Branża finansowa zmniejsza wydatki na reklamę - w trakcie trzech kwartałów br. banki wydały na reklamy o 15 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Jeszcze mocniej wydatki reklamowe ograniczyły firmy ubezpieczeniowe - na reklamy swoich produktów wydały w ciągu dziewięciu miesięcy o 47 proc. mniej niż w takim samym okresie ub.r.

Łącznie banki wydały na reklamy od stycznia do września br. ponad 180 mln zł. Najwięcej - ING Bank Śląski (23,5 mln zł, o 4 mln zł więcej w porównaniu z pierwszymi trzema kwartałami 2015 r.). Na drugie miejsce spadł mBank, który w br. przeznaczył na reklamy 22,3 mln zł, a na trzecim miejscu znalazł się Bank Zachodni WBK z wydatkami 14,7 mln zł. Kolejne miejsca zajęły: Bank Millennium, PKO BP, Eurobank i Alior Bank.

Dużo bardziej swoje nakłady reklamowe ograniczyły towarzystwa ubezpieczeniowe - aż o 47 proc. w porównaniu z sytuacją sprzed roku. Największymi reklamodawcami w branży były: Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Axa Direct i PZU.

- Tak duży spadek w sektorze ubezpieczenia spowodowany jest zapewne znaczącym wzrostem wysokości składek. Jednak jest to zaskakujące, gdyż przy rosnących cenach ubezpieczycielom powinno jeszcze bardziej zależeć na budowaniu swoich marek, od których klienci mogą się odwracać ze względu na rosnące ceny. Tymczasem tutaj wygranymi na razie stają się porównywarki (CUK, Rankomat czy Comperia), które w sposób naturalny czerpią z zamieszania - komentuje Bartosz Zientek, group account director w Codemedia.

Z kolei wśród firm pożyczkowych najwięcej na reklamy wydały: Vivus Finance, Provident Polska i Wonga.pl.

W media miksie wydatków sektora finanse zdecydowanie dominuje telewizja, na promocję w której reklamodawcy przeznaczyli 162 mln zł, co daje temu medium ponad 56 proc. udziału. Reklamodawcy chętnie wybierali także internet (49,6 mln zł), którego udział wyniósł 17 proc. i radio (25,9 mln zł) - 9 proc. udziału. A w dalszej kolejności: magazyny (6 proc.), kina (5 proc.) oraz gazety i outdoor (po 3 proc.). Analitycy Codemedia zwracają uwagę na znaczący wzrost zainteresowania reklamodawców finansowych radiem (+34 proc. vs. 2015).

10 najchętniej wybieranych mediów przez reklamodawców z sektora finansowego w pierwszych trzech kwartałach br. stanowiły: Polsat, TVN, TVP1, TVP2, Onet.pl, TVN24, RMF FM, WP.pl, AXN i TV4.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,