M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AdEx - po trzech kwartałach reklama online rośnie o 17 proc.

Maciej Florek | 21 grudnia 2016, 06:00

Analizując wyniki najnowszej fali badania, doszacowano wartość wideo pochodzącą z social mediów.

Według badania AdEx – realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – po trzech kwartałach 2016 r. wartość reklamy online w Polsce wzrosła o prawie 370 mln zł względem roku wcześniejszego i zanotowała 17 proc. wzrostu.

Od stycznia do września 2016 r. reklama cyfrowa utrzymywała dwucyfrowy wzrost, dzięki czemu jej wartość osiągnęła w tym czasie ponad 2,53 mld zł. Zgodnie z przewidywaniami IAB Polska wysokie tempo wzrostu stopniowo wyhamowuje (z 25 proc. w I kwartale do 12 proc. w III kwartale).

Oprócz e-mail marketingu, który wciąż notuje tendencję spadkową, wszystkie podstawowe formaty zanotowały wzrosty. Reklama graficzna zwiększyła swą wartość o ponad 23 proc., a udział o 2,5 pkt proc. Format ten rośnie głównie dzięki wideo online (25 proc. wzrostu), social mediom (48 proc. wzrostu) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych, jednak klasyczne formaty display także notują wysoką dynamikę. SEM oraz ogłoszenia wciąż rosną w tempie kilkunastu procent rok do roku.

Struktura branżowa nie uległa istotnej zmianie. Najwięcej w badanym okresie wydały: motoryzacja (13 proc. udziału), handel (13 proc.) oraz finanse (9 proc.). Największą dynamikę wzrostu odnotowały wydatki na reklamę produktów chemii gospodarczej, branży farmaceutycznej oraz handlu.

Analizując wyniki najnowszej fali badania, należy podkreślić, iż w badaniu AdEx doszacowano wartość wideo pochodzącą z social mediów. Dane, na których oparto analizy, pochodzą z systemu Sotrender. Raportowana dynamika zakłada weryfikację wydatków w roku 2016 i 2015.

Czytaj więcej na temat: ,