Kraj

Cena za widza spadnie, umocnią się Cyfrowy Polsat i UPC

ScreenLovers bada rynek płatnej telewizji.

Spadku ceny płaconej za abonenta przez operatorów oraz stagnacji na rynku reklamowym spodziewają się specjaliści od dystrybucji ze stacji telewizyjnych. Respondenci z tej grupy zbadani przez ScreenLovers przewidują wzrost pozycji Cyfrowego Polsatu i UPC, a spadek wpływów NC+.

Cena za widza spadnie, umocnią się Cyfrowy Polsat i UPC

CPS, czyli średnia cena płacona za widza kanałom, spadnie w 2017 r. – uważa 57 proc. osób odpowiedzialnych za dystrybucję w stacjach telewizyjnych. W badaniu ScreenLovers najczęściej oceniali oni wielkość tego spadku na 0-5 lub 5-10 proc. Zdaniem szefów dystrybucji sytuacji kanałów nie poprawi kondycja rynku reklamowego.

Aż 47 proc badanych twierdzi, że płatna TV będzie w przyszłym roku tracić na rzecz telewizji naziemnej. 37 proc. wierzy w utrzymanie status quo. Z kolei 17 proc. badanych przewiduje wzrost liczby subskrybentów płatnej telewizji.

To Cyfrowy Polsat i UPC, czyli najwięksi gracze w swoich segmentach, będą zdaniem szefów dystrybucji zyskiwały abonentów. Zdaniem 60 proc. ankietowanych przez ScreenLovers subskrybentów tracił będzie natomiast NC+.  

ScreenLovers realizował badanie w listopadzie i grudniu 2016 r. Objęło ono fachowców odpowiedzialnych za dystrybucję w stacjach telewizyjnych.