M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polsat najchętniej oglądaną telewizją w 2016 r.

Piotr Machul | 4 stycznia 2017, 06:00

Najwięcej na reklamę w telewizji wydał Aflofarm.

Z danych Nielsen Audience Measurment wynika, że w 2016 r. widzowie najchętniej oglądali Polsat. SHR – średni udział w rynku widowni - wynosił dla tej stacji 11,45 proc. Na kolejnych pozycjach były TVP1 (11,10 proc.) i TVN (10,37 proc.). Wszystkie trzy anteny miały mniejszy udział niż przed rokiem (odpowiednio: 11,60 proc., 12,28 proc. i 10,65 proc. (wszystkie dane dla grupy 4+).

Programem TV, który zgromadził największą widownię przed telewizorami, był mecz UEFA Euro Polska – Portugalia, pokazany 30 czerwca w TVP1 (AMR 8,07 mln widzów, SHR w 4+ 43,84 proc.).

W grupie widowni komercyjnej (16-49) największy udział miał również Polsat (13,23 proc.), drugą pozycję zajął TVN (12,75 proc.), a trzecią TVP1 (7,39 proc.).

W 2016 r. Polacy średnio spędzali przed telewizorem 4 godziny, 21 minut i 45 sekund. To o blisko 2 minuty mniej niż w roku 2015.

Polsat zanotował też największe roczne wpływy reklamowe (dane cennikowe) - 3,82 mld zł. Na kolejnych pozycjach były TVN (2,81 mld zł) i TVP1 (1,39 mld zł).

Najwięksi reklamodawcy telewizyjni to: Aflofarm (wydatki: 1,12 mld zł, dane cennikowe), US Pharmacia, Nestle, Procter & Gamble oraz Polpharna (wszyscy wydali po ponad 500 mln zł).

Wszyscy reklamodawcy wydali w całym roku w TV 24,46 mld zł brutto.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,