M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Redan przyspiesza

Katarzyna Woźniak | 13 stycznia 2017, 06:00

Grupa w 2016 r. osiągnęła 619 mln zł obrotów.

Jak poinformowało biuro prasowe Grupy Redan, o 12 proc. do 619 mln zł zwiększyły się w 2016 r. obroty Grupy,  w porównaniu z poprzednim rokiem. W samym grudniu minionego roku skonsolidowane przychody uwzględniające sprzedaż odzieżowej sieci modowej Top Secret oraz dyskontowej TXM, poprawiły się r./r. o 9 proc. do 74 mln zł. Powierzchnia całej sieci handlowej Grupy na koniec grudnia wyniosła 142 tys. mkw., co oznacza wzrost o 17 proc. w odniesieniu do grudnia 2015 r.
Sieć dyskontowa TXM w grudniu 2016 r. uzyskała 48 mln zł obrotów, czyli o 20 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Z tego przychody zrealizowane poprzez sklep internetowy wzrosły o 18 proc. r./r. do 1 mln zł. Narastająco w całym 2016 r. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 20 proc. i wyniosły 377 mln zł, w tym kanał e-commerce zapewnił 9 mln zł obrotów (wzrost o 47 proc. r./r.). Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego 2016 r. liczyła 405 sklepów własnych o łącznej powierzchni 100,4 tys. mkw. i była o 28 proc. większa niż na koniec 2015 r.
W segmencie modowym grudniowa sprzedaż towarów sięgnęła 26 mln zł i była niższa o 6 proc. niż rok wcześniej. Z tego sklepy online www.topsecret.pl oraz www.topsecret.ua wypracowały obroty na poziomie 3 mln zł, co ma oznaczać według doniesień biura prasowego 3-proc. poprawę. W ujęciu narastającym w całym minionym roku sprzedaż segmentu modowego wyniosła 242 mln zł i była o 1 proc. wyższa niż w 2015 r. Z tego sklepy internetowe osiągnęły 12 proc. wzrost do 33 mln zł. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec 2016 r. miały łączną powierzchnię 41,6 tys. mkw., co oznacza 1-proc. spadek względem grudnia 2015 r.