M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

L'Oreal zainwestuje w polską firmę

Katarzyna Woźniak | 25 stycznia 2017, 06:00

Firma Polaka stworzyła "ciasteczka" do świata rzeczywistego i pozwala sklepom stacjonarnym śledzić trasę konsumenta.

Jak poinformowała "Gazeta Wyborcza", francuski gigant kosmetyczny L'Oreal chce zainwestować w polską firmę Cosmose, którą założył 27-letni Miron Mironiuk. Usługi Cosmose mają umożliwiać reklamowe namierzanie posiadaczy smartfonów w świecie realnym. Dzięki usługom Cosmose sklep sam "zorientuje się", kto go odwiedził i wyśle konsumentowi reklamę na ekran smartfonu.
Kwota transakcji pozostaje tajemnicą, ale wiadomo, że Polak zachował kontrolę nad spółką. Jak zapewnia Mironiuk, Cosmose pozwala z dokładnością do kilku metrów zlokalizować klienta w sklepie stacjonarnym. Po takiej wizycie aplikacje na smartfonie (YouTube, Facebook, przeglądarka) będą wiedziały, jakie reklamy zasugerować konsumentowi. Namierzanie jest możliwe dzięki obecnej w sklepach sieci WiFi, której nigdy nie wyłącza w smartfonach nawet 80 proc. z nas. Obecnie Cosmose zbiera dane z 1 mld smartfonów. Pierwsze testy Cosmose odbędą się w Azji.
L'Oreal ogłosił, że zainwestuje jeszcze w cztery inne firmy, które zostały wybrane spośród 180 zgłoszeń. Działają na pograniczu branży kosmetycznej, detalicznej i internetowej: InsitU, Preemadonna, Tailify i Veleza. Zagraniczne media (np. Reuters) zauważają i doceniają to, że Veleza i Cosmose wywodzą się z krajów Europy Środkowej – z Litwy i Polski. L'Oreal 5 proc. sprzedaży uzyskuje ze sklepów internetowych. Firma chce zwiększyć obecność w świecie internetowym i od kilku lat rozwija dział e-commerce.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,