M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PKO BP kupił ZenCard - operatora programu lojalnościowego

Maciej Burlikowski | 27 stycznia 2017, 06:00

Marketingowy start-up skusił bank technologią, która pozwala na premiowanie klienta za transakcje, jakie wykonuje przy użyciu dowolnej karty płatniczej wydanej przez dowolny bank.

ZenCard rozpoznaje konsumenta po numerze karty płatniczej podczas dokonywania transakcji, np. w restauracji.
ZenCard rozpoznaje konsumenta po numerze karty płatniczej podczas dokonywania transakcji, np. w restauracji.
Bank PKO BP kupił 100 proc. udziałów w spółce ZenCard Sp. z o.o., oferującej unikalną technologię marketingu transakcyjnego dla sieci handlowych, sklepów i punktów usługowych. Umożliwia ona nagradzanie klientów za transakcje, jakie wykonują przy użyciu dowolnej karty płatniczej wydanej przez dowolny bank. Wartości transakcji nie ujawniono.

ZenCard powstał w 2013 r., a założyli go Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Od początku był wspierany przez SpeedUp Group, fundusz inwestycyjny specjalizujący się w inwestycjach wczesnego etapu.

Sprzedawcy mogą za pośrednictwem ZenCard tworzyć programy lojalnościowe, przyznawać zniżki czy oferty dodatkowe, którymi sami zarządzają. System łączy dane o zakupach online i offline, umożliwiając sprzedawcom dopasowanie promocji do zachowań i zainteresowań klientów. Potencjał tej technologii, wspierającej aktywizację klientów kart płatniczych i zachęcanie ich do transakcji bezgotówkowych, został zauważony przez PKO BP oraz eService – lidera rynku płatności bezgotówkowych oraz wieloletniego partnera PKO BP w zakresie akceptacji kart płatniczych. Dostęp do technologii ZenCard oraz jej rozwój w Polsce będą możliwe dzięki integracji z siecią blisko 150 tysięcy terminali agenta rozliczeniowego.

Dzięki przejęciu ZenCard przez PKO BP sieci retail, sklepy i punkty usługowe obsługiwane przez agenta rozliczeniowego eService zyskają łatwy dostęp do kompletnego programu lojalnościowego bez kuponów, bonów i kodów rabatowych lub możliwość rozszerzenia swoich istniejących programów. Dodatkowo platforma umożliwi tworzenie spersonalizowanych ofert i komunikacji z klientem, na podstawie danych na temat zachowań zakupowych konsumenta.

- Zasięg sieci terminali eService stwarzają nam warunki do osiągnięcia efektu skali poprzez dotarcie z naszą unikalną technologią do szerokiego grona klientów banku zarówno detalicznych, małych i średnich przedsiębiorstw, jak i korporacyjnych. Naszym celem jest przede wszystkim dostarczenie sklepom oraz ich klientom wygodnego programu lojalnościowo-rabatowego, do którego działania potrzebna jest wyłącznie dowolna karta płatnicza - komentuje Jarosław Sygitowicz, jeden ze współzałożycieli ZenCard.

Pomysłodawcy ZenCard przekonują, że ponieważ system działa na karcie płatniczej, sprzedawcy mają dostęp do lepszej jakości i bardziej szczegółowych danych niż w przypadku tradycyjnych programów lojalnościowych, a wirtualna karta rabatowa to opcja znacznie tańsza w utrzymaniu.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,