M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Renault i Dacia w ub.r. pobiły historyczny rekord z 2015 r.

Maciej Burlikowski | 30 stycznia 2017, 06:00

Sprzedaż marki Renault wzrosła o 21 proc., a Dacii - o 29 proc., podczas gdy cały rynek - o niespełna 17 proc.

Dacia Duster była najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. Jej sprzedaż wzrosła o 31 proc.
Dacia Duster była najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. Jej sprzedaż wzrosła o 31 proc.
Francuska grupa motoryzacyjna Renault, producent samochodów pod markami Renault i Dacia (rumuńska marka należąca do Renault), świętuje pobicie w ub.r. po raz drugi z rzędu historycznego rekordu sprzedaży. W 2016 r. w Polsce zarejestrowano 51 478 samochodów obu tych marek, czyli łącznie o 10,04 tys. szt. więcej niż w 2015 r.

Marka Renault zajmuje szóste miejsce na rynku samochodów osobowych w Polsce i drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych, natomiast Dacia znalazła się na dziewiątym miejscu zarówno na rynku osobowych, jak i dostawczych w ub.r. Ogółem sprzedaż marki Renault (32 197 tys. aut osobowych i dostawczych) wzrosła o 21,4 proc., sprzedaż marki Dacia (łącznie 19 266 szt.) - o 29,1 proc. Cały polski rynek wzrósł w ub.r. o 16,6 proc. (475,9 tys. zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych w ub.r. wobec 408,3 tys. w 2015 r.).

- Był to rok bogaty w nowości Renault (Talisman, Megane, Clio, Megane GrandCoupe). Mam nadzieję, że w 2017 roku utrzymamy wzrost sprzedaży na podobnym poziomie, a nowe modele, które będą teraz wprowadzane, pomogą nam w tym - komentuje Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East Grupy Renault.

W ub.r. polscy nabywcy zarejestrowali 23 627 samochodów osobowych Renault, aż o 5681 szt. więcej niż w 2015 r. Liderem sprzedaży pozostaje model Clio, który znalazł 7020 nabywców (wersje hatchback i grandtour), choć było to o 447 szt. mniej niż w 2015 r. Lepiej poradził sobie drugi flagowy model Renault, czyli Megane, który w ub.r. sprzedał się w liczbie 4593 sztuk, o 1 023 szt. więcej. Trzecią pozycję ponownie zajął Captur, którego wybrało 3452 nabywców, o 971 więcej niż w 2015 r. Te trzy modele stanowią blisko dwie trzecie (63 proc.) całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault.

Jeśli chodzi o markę Dacia, to polscy konsumenci zarejestrowali w ub.r. 16 949 samochodów osobowych tej marki, o 3943 szt. więcej niż w 2015 r. Najlepiej sprzedającym się modelem był ponownie Duster (8308 szt. w 2016 r., o 1996 szt. więcej niż rok wcześniej), a na drugim miejscu także ponownie znalazł się Sandero, choć jego sprzedaż zmalała o 1099 szt. (2375 szt. w 2016 r.).

Na rynku samochodów dostawczych marka Renault utrzymała pozycję numer dwa, po włoskim Fiacie. W ub.r. krajowi klienci kupili od Renault 8569 szt. tego typu samochodów, o 39 szt. mniej niż w 2015 r.

Czytaj więcej na temat: , ,