Zagranica

ZenithOptimedia obsłuży budżet Associated British Foods

Firma Associated British Foods (ABF) scentralizowała budżet zakupu i planowania mediów w rękach ZenithOptimedia. Prawdopodobnie agencja będzie miała do dyspozycji...

Firma Associated British Foods (ABF) scentralizowała budżet zakupu i planowania mediów w rękach ZenithOptimedia. Prawdopodobnie agencja będzie miała do dyspozycji w najbliższym roku kwotę 20 mln funtów w związku z tym, że ABF zamierza wprowadzić na rynek kilka nowych produktów. W przetargu oprócz ZenithOptimedia brał udział także dom mediowy MediaCom. Wcześniej ABF pracowało z czterema domami mediowymi: ZenithOptimedia, Mediaedge:cia, John Ayling & Associated i AMS Media Group. ZenithOptimedia do tej pory dysponowało 8,5 mln funtów przeznaczonymi na wsparcie marek pieczywa: Kingsmill, Sunblest, Allison, ciastek ryżowych i snaków Ryvita. Oprócz wymienionych marek ABF wspiera reklamowo także herbatę Twinings, cukier Silver Spoon, oleje Ovaltine i Mazola oraz sosy gotowe do podgrzania Blue Dragon i Ken Hom. Przychody ze sprzedaży produktów wspieranych przez ABF wyniosły w roku fiskalnym, którego koniec przypadł na 18 września br., 5,2 mld funtów, a zysk operacyjny – 478 mln funtów. (“BrandRepublic”)