M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

3,5 mln użytkowników Blika

Maciej Burlikowski | 14 lutego 2017, 06:00

Krajowy system płatności mobilnych Blik ma dwa lata. Bilans: blisko 3,5 mln użytkowników i ponad 10 mln transakcji.

Spółka Polski Standard Płatności, operator systemu płatności mobilnych pod marką Blik, podsumowała drugą rocznicę jego funkcjonowania. PSP podaje, że z aplikacji Blik korzysta blisko 3,5 mln użytkowników, którzy przez te dwa lata przeprowadzili za jej pośrednictwem ponad 10 mln transakcji (płatności, przelewów lub wypłat z bankomatów).

System Blik wystartował 9 lutego 2015 r. Do życia powołało go sześć dużych banków: PKO BP, Alior Bank, Bank Millennium, BZ WBK, ING Bank Śląski i mBank. System powstał na bazie IKO - aplikacji PKO BP.

Do szóstki założycieli dołączyły trzy kolejne banki: Getin Noble Bank, Orange Finanse oraz T-Mobile Usługi Bankowe, a wkrótce ma dołączyć także Credit Agricole Bank Polska.

Transakcje Blika akceptuje już 12 agentów rozliczeniowych: eService, First Data, PayTel, Dotpay, Przelewy24, Tpay, Blue Media, CashBill, eCard, PayU, Euronet i ITCard.

W grudniu ub.r. ruszyła długo zapowiadana kampania reklamowa mająca wypromować samą markę Blik i funkcjonalności systemu. Przygotowały ją agencja reklamowa Change (Group One), studio produkcyjne Easy Hell i dom mediowy Starcom.

Te 3,5 mln użytkowników Blika wykonuje ok. 2 mln transakcji miesięcznie (w grudniu ub.r. było to 1,8 mln transakcji).

- Zdajemy sobie sprawę, że to dopiero początek drogi, dlatego cały czas wdrażamy nowe funkcjonalności systemu, poszerzamy jego sieć akceptacji oraz dołączamy kolejne banki. Wierzymy, że Blik w aplikacjach bankowości mobilnej to najlepsze rozwiązanie płatnicze dla użytkowników - przekonuje Grzegorz Długosz, prezes Polskiego Standardu Płatności.

PSP zapowiada intensywne starania w celu powiększania sieci punktów akceptujących płatności Blik - Poczta Polska jest w przededniu rozpoczęcia wdrożenia płatności Blikiem w swoich 4,6 tys. placówkach wyposażonych w terminale POS, a ważnym krokiem ma być także wejście w nowy segment e-administracji oraz wprowadzenie płatności zbliżeniowych w technologii NFC.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,