M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Świat wydaje coraz więcej na walentynki

( red. ) | 14 lutego 2017, 06:00

Badanie MasterCard wykazuje, że w ciągu ostatnich trzech lat łączna kwota wydatków z okazji walentynek wzrosła o połowę.

Z okazji walentynek z roku na rok wydajemy coraz więcej. Wskaźnik MasterCard Love Index, który jest obliczany co roku na podstawie transakcji realizowanych za pomocą kart płatniczych na całym świecie, wykazał, że w ciągu ostatnich trzech lat łączna kwota wydatków z okazji walentynek wzrosła o 49 proc. Choć konsumenci wciąż kupują większość prezentów osobiście, to ostatnio cyfryzacja jest widoczna nawet w sferze miłości: w latach 2014-2016 liczba transakcji online w okresie poprzedzającym walentynki wzrosła o 37 proc.
Jak wynika z danych, większość walentynkowych zakupów jest dokonywana na ostatnią chwilę, czyli 13 lutego. W ciągu ostatnich trzech lat w tym dniu odnotowano na całym świecie 47,4 mln transakcji.
Coraz częściej oferujemy ukochanej osobie wyjątkowy wieczór poza domem: walentynkowe wydatki w restauracjach wzrosły od 2014 r. o 102 proc.
Na podstawie badań obejmujących zachowania konsumentów w ponad 200 krajach na całym świecie wyodrębniono kilka trendów. Jednym z najważniejszych jest wyraźna przewaga zakupów dokonywanych osobiście. Mimo że obroty sklepów internetowych cały czas rosną, 95 proc. walentynkowych prezentów jest wciąż kupowanych w sklepach stacjonarnych. Pod tym względem od globalnych tendencji odbiega Europa, gdzie 19 proc. walentynkowych zakupów dokonuje się w sklepach online. Najwięcej Europejczycy wydają z okazji walentynek na pobyty w hotelach (35 proc., wzrost o 50 proc. w ciągu trzech lat). Z kolei najszybszy wzrost wydatków w Europie (o 67 proc. w ciągu trzech lat) widać w kategorii posiłków w restauracjach.

 

Czytaj więcej na temat: