M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

ARC zbadało singli

Katarzyna Woźniak | 15 lutego 2017, 06:00

ARC Rynek i Opinia na zlecenie portalu Sympatia.pl zbadał zachowania polskich singli - co 5. Polak żyje w pojedynkę.

Sympatia.pl, portal randkowy, zbadał przez internet polskich singli i rozpoczął akcję "Pokolenie singli”, której ekspertką jest dr Julita Czernecka, a partnerami Uniwersytet Łódzki i firma badawcza ARC Rynek i Opinia.
W badaniu wzięło udział 2893 singli internautów w wieku 18-65 lat. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące m.in.: związków, miłości, życia seksualnego, wartości, zwyczajów randkowych, poglądów, stylu życia oraz wydatków. Jest to pierwsze od pięciu lat tak obszerne i wnikliwe badanie na temat singli w Polsce.
Już co 5. Polak żyje w pojedynkę, a liczba ta wciąż rośnie. Mimo tego wiedza na temat współczesnego singla oraz tego, jakie ma przekonania i co jest dla niego ważne – jest niewielka.
55 proc. badanych ma poglądy konserwatywne, prawicowe lub centroprawicowe - przywiązuje tym samym dużą wagę do wartości tradycyjnych. 74 proc. badanych (w wieku 18-39 lat) chciałoby mieć w przyszłości dzieci, a 45 proc. singli w wieku 18-24 lata jeszcze nigdy nie uprawiało seksu. 19 proc. respondentów nie weszłoby w związek z osobą po rozwodzie, 34 proc. badanych w wieku 25-39 lat nie związałoby się zaś z kimś, kto ma dzieci z poprzedniego związku. 41 proc. singli na swoją ostatnią randkę wybrało się z osobą poznaną w internecie.
Według danych z badania Megapanel PBI/Gemius (grudzień 2016 r.) liczba realnych użytkowników serwisów datingowych Grupy Onet-RAS Polska wyniosła prawie 2 mln. Serwisy zanotowały ponad 233 mln odsłon.

Czytaj więcej na temat: , , ,